NURBS-el dolgozni nagyon is érdemes, nagyon sok dolog van, amit ezerszer egyszerûbben meg lehet benne csinálni, mint más modellezési módszerekkel. Azonban van, ahol nem kell erõlteteni. (magyarul: az a legjobb, ha a különbözõ módszerek szépen együtt dolgoznak)
Azonban sokkal, de sokkal több tapasztalatot és leginkább beállított, számító gondolkodást feltételez ez a módszer... Én szívok is vele... :D
Kíméletlen sokat kell gyakorolni... De a végeredmény kárpótol.
Elsõsorban a "mesterséges" formák létrehozásában jeleskedik.. (Talán pont azé', mert minden ilyen cuccot (telefon, autó) NURBS-el terveznek...) Ráadásul késõbb SOKKAl könnyebben módosítható, mint pl egy mesh model...
Általános igazságok biztos vannak, csak én még gyík vagyok a témához. Amire rájöttem eleddig: Minél kevesebb CV-vel, és egyszerûbb konstrukciókkal dolgozni.
A lehetõ legkevesebb "Relational" felület, vagy görbe megtartása.
Ha egy felület OK. akkor rigiddé kell tenni, és minden fölösleges görbét törölni!
Így egy idõ után sem válik használhatatlanná a szerkesztés...