Amúgy, szerintem, ez inkább egy szemléletmód beli változás. Persze, a sampling algoritmusok is fejlődtek, egészen sokat, égészen okosan, de már nem annyira a kanyarok levágását fejlesztik, hanem a gyorsabb motrokat, jobb úttartást, ha szabad ilyen pongyola hasonlattal élnem.
A hardver egyre erősebb és olcsóbb lett az évek alatt. sokkal oclsóbb a hardver, mint a humánerő ledolgozott munkaórája. Sokkal olcsóbb erőteljes renderkapacitást tenni egy egyszerű pathtracer alá, mint megfizetni a shader programozót, aki kitalálja, hogy az adott effektet hogyan lehet a hibrid raytrace raszter motorban reálisan és gyorsan megoldani, úgy, hogy az a pipeline többi elemével is tökéletesen együttműködjön.
Érdemes észrevenni, hogy előbb-utóbb a renderelés technológiája - mint olyan - teljesen transzparenssé válik majd, és senkit nem fog érdekelni, hogy a nagy piros rendergomb alatt, amiből (kis túlzássl, de) csak ez az egy lesz az UI-n, pontosan mi történik. Mindenkinek drágább lesz a kreatív vagy sorkatonai ideje, mintsem ezzel foglalkozzon.
Régebben az az idő bizony még olcsóbb volt, mint a hardver.