Vettem egy Ati Radeon 8500-at a Mistral Computerworld nevû csodában. Már bánom kicsit, hogy a rémtörténetek, amelyeket errõl a szaküzletrõl hallottam, nem ijesztettek el idejében.
A kártya 72 000 forintomba került. A gond az, hogy valójában egy Radeon 8500 LE-t adtak el nekem, amelynek a teljesítménye érezhetõen rosszabb, az ára pedig körülbelül a fele a 8500-as kártyának. Tehát buktam az ügyön 30 000 Ft körüli összeget.
Ma bementem hozzájuk azzal a céllal, hogy a felmerült problémát megoldjuk, és megkapjam azt a terméket, amelynek az árát kifizettem, és amelynek a neve a számlán(!) szerepel.
A szervízes srác elismerte, hogy az állításom igaz - nem túl bonyolult feladat megmérni, mekkora frekvencián megy a VGA processzor -, õ azonban nem tud segíteni rajtam. Úgy érti, hogy a Mistral képviseletében nem tud, magyarán felejtsem el, hogy kicserélik. Felejtsem el, hogy azt kapom, amiért fizettem.
Miért is? Nos, a Radeonom félre van címkézve. Mielõtt valaki azt hinné, hogy teljesen amatõr vagyok, a kártyáról lefelejtették az LE megjelölést, így azt a rosszmájú feltételezést, hogy a Mistral szándékosan vert volna át, elvethetjük. Azonban ez nem igazán kell, hogy érdekeljen engem. Õk a szaküzlet, és nem azt adták, amiért fizettem, nem azt, amit kértem tõlük. Lényegtelen, hogy miért. Ha én hamis, húszezresnek címkézett tízezressel fizetnék, akkor azt szépen bevasalnák rajtam kamatostul. Na, ez az eset ugyanaz, csak fordítva.
Második érve többszöri konzultáció után az volt, hogy a szállító/gyártó kivonult Európából. Ez igaz, csakhogy miért kellene nekem ezzel foglalkoznom. A kártya bõven garanciális, ha elromlana, akkor is ki kellene cserélniük, vagy visszafizetni a vételárat.
Nem balhéztam, a hangomat sem emeltem fel, ám a tudomásukra hoztam, hogy ezt a bonyodalmat mindenképpen szeretném megoldani, momentán örülnék neki, ha a kezemben tarthatnám azt a tárgyat, aminek az árát leperkáltam nekik. Nem sikerült meggyõznöm arról, hogy mennyire eltökélt vagyok.
Marad a bíróság. Céges számlával ugyanis közvetlenül nem foglalkozik a fogyasztóvédelem. Azt hiszem, hogy elég egyértelmû a helyzet, és nyerhetõ a per, ami azt jelenti, hogy perköltség, ügyvéd és szakértõ honorárium az õ számlájukra megy majd. Én tuti, hogy végigjárom a dolgot.
Azt viszont marhára nem értem, miért kell állandóan ilyen köröket lefutnom tisztességes, mezei vásárlóként. Egy másik, ismert üzlettel jártam már így, de az õ nevüket nem említem, mert a Kermi után úgy döntöttek, hogy nem forszírozzák tovább, mennyire vagyok elszánt, illetve lusta.
Azt tanácsolom, ne menjetek a Mistralba vásárolni. Az áraik jók ugyan, és az ellátás is kielégítõ, de kb. ugyanezen az áron más, remek kis boltokban megkapjátok a szükséges alkatrészeket, és nem jártok úgy, mint én. Már legalább 10-15 hasonló esetrõl hallottam vagy olvastam az elmúlt hónapopkban, és azt kell mondanom, a Mistralnal a fogyasztó alapvetõ és jogilag alátámasztott érdekei csak bírósági úton érvényesíthetõek.
Ha valaki azt gondolná, rossz szándékú konkurencia vagyok, megígérem, hogy az üggyel kapcsolatos papírok scannelt változatát csatolni fogom a történethez, amely sajnos hónapokig fog húzódni.