hec válasz erre | adatok | e-mail 2003-08-12 10:45:26 (28
Sziasztok!
Én a http://feliratok.warez.hu/ talátam egy elég jó fórumot: BSA és a házkutatás van pár érdekes hozzá szólás.
Mi a véleményetek veletek történt már hasonló ennél a cégnél,vagy esetleg máshol?
Egyébkén ilyen esetben van értelme bíóságra járni vagy a Fogyasztóvédelemhez menni,meddig tart egy + és mennyi be kerül?
Azért kérdezem,mert nekem is problémám van a Mistralal,engem egy alaplapal vertek át
A számlán egyébként az állt,mint mindegyiken amit tõlük kapsz,hogy ha nem szakszervízzel szereleted be az alkatrész akkor elveszik a garancia,szerintem ehhez szincs joguk
Nekem úgy tünik,hogy a Mistralnál a fogyasztó alapvetõ és jogilag alátámasztott érdekei csak bírósági úton érvényesíthetõek,amit nem értek, a hatóság hogyan engedi meg hogy egy illyen üzlet évek óta müködjön,hiszen nagyon sok ügy van a fogyasztóvédelemnéle "céggel" kapcsolatban. Szerintem valahol nagyon jó kapcsolatuk van,mert más üzletet ennyi szabálytalanság után,már bezárattak volna.
Egy "üzlet" amit mesze-mesze kerülj el:
Mistar Computerworld:
Ennél szemetebb céget én még személy szerint nem láttam.
A legtöbb ember azért vásárról náluk, mert õk Magyarországon a legolcsóbbak és nagy a választék,bár nem sokkal olcsóbbak ,mint más cégek ez inkább pár éve vot így, ez mind nagyon szép és jó, csak az a baj, hogy a garanciális ügyintézés, az
maffia szinten megy, kb. 4 db. Számítógép alkatrészt vettem tõlük, ebbõl egy winchestert kivéve minden rossz lett pár hónap alatt.
Ha tönkre megy egy alkétrész amit náluk vettél akkor a legkisebb dologba is bele kötnek csak,hogy ne keljen kicserélni az alkatrészt.
Ha azt mondod,hogy mész a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez akkor mosolyogva ondják,hogy menjél csak,mivel évekig húzodik egy ilyen ügy valóban nem érsz vele sokat…
Ezek az alkatrészek voltak:
Egér: Ehhez hozzá tenném, hogy nem valami gagyi egér, mert 6000Ft.+ Áfa volt (infrás két görgõs stb). Haza vittem és kb. öt nap alatt tönkre ment, vissza vittük, megállapították hogy valóban rossz volt. Kb. két hét múlva kaptunk másikat ez miatt másik egeret, kellet venni.
Ehhez még hozzá tenném, hogy volt ilyen egér a boltban és, másik egeret nem adtak a pénzt nem adták vissza.
A másik dolog ami hihetetlennek tûnik, de igaz csak amíg ott voltunk 3 ember írt be a panasz könyvbe.
Winchester 1: Ez egy 40 G-s Samsung winchester, ami kb. három hónap alatt tönkre ment, ez volt az egyetlen eset amikor normálisak voltak, nem tudom, hogy miért :)
Ennél azt mondták, hogy nincs semmi baja csináltak egy mély formázást és visszaadták, ennél valóban nekik volt igazuk tényleg jó volt, bár csak 6 napig ment.
Amikor vissza vittem ennél viszont már azonnal cserélték ez elég rendes dolog volt, bár végül is ezt írják, ha van raktáron ugyan olyan alkatrész akkor kicserélik egyébként mivel nem volt ilyen raktáron mást kértem amúgy két hét lett volna belõle, ennél is volt egy kis gond én ezt a winchester három év garanciával vettem amiért többet is fizettem.
Ennél a szervizes elkezdett vitatkozni, hogy az új winchesterre nem adnak három évet csak egyet, valamiért a számlán viszont már három év garancia szerepelt, érdekes.
Itt egy 60G-s winchesterre cserélték, rá fizetéssel és megkaptam a három év garanciát amit a szervizesnél még nem lehetett, érdekes amikor a CD olvasómat vittem vissza és DVD olvasót szerettem volna helyette akkor azt mondták, hogy ilyet nem lehet csinálni csak ugyan arra a termékre cserélik.
CD meghajtó LG 2 év garanciával: Ez a meghajtó amikor hazavittem és kivettem a táskámból, már gyakorlatilag akkor rossz volt mozgott benne valami, ennél én voltam hülye mert nem vittem vissza azonnal, három napon belül kötelesek cserélni.
Hát ez egy szép kis történet a meghajtó kb. 7 napig mûködött megfelelõen utána VCD és SVCD-t nem tudtam írni vele (CD Copynál használtam).
Vissza vittem ott azt mondták, hogy semmi baja és hogy ami mozog benne az egy kis zacskó ami azért van bene ,hogy ne keletkezzen pára a CD meghajtóban.
Hát más egységnél ilyen nem volt, mert hogy kicserélték igaz 14 nap után és, mivel hogy külsõ garanciális volt mehettem a külsõ Váci útra, mert hogy ott van az LG szerviz.
Sajnos utána sem volt jó 2x vittem vissza, de ennél a két egységnél szerintem ebben igazuk volt, hogy kompatibilitás probléma lehetett, csak itt két probléma van:
1. Idáig még minden meghajtó jó volt ebben a gépben (Ez egyébként egy HP gép aminek még soha nem volt baja),de végül is elõfordulhat ezt én is elismerem.
2. Én már az elején kértem, hogy, inkább egy DVD olvasót szeretnék helyette rá fizetek, azt mondták, hogy nem lehet, biztos, nekik van igazuk, de õk azt írják az árlistában, hogy van rá lehetõség, de biztosan én láttam rosszul ,egyébként még mindig ott van, bár most az extra dolgokhoz írták „amikben õk kitûnnek a többi cég közül”
DVD olvasó Toshiba: Ez tényleg jó volt de kb. 5 hónap után nehezen nyílt ki a CD tálca és egyszer csak egyáltalán nem nyílt ki, akkor vittem vissza.
A szervizben nem tudták kinyitni sem elektronikusan sem mechanikailag, erre azt mondták, biztosan nem megrendeltetés szerûen használtam,
garanciális kötelezettségük nincs, feltételesen tudták csak átvenni és visszaküldik a gyártóhoz.
Ennél már egykicsit én is ideges lettem és elkezdtem üvöltözni, bár hozzá tenném hogy nem nagyon és a bolt vezetõt hívni, akkor õk szóltak a szerviz vezetõnek.
Amikor mondtam, hogy elmegyek a fogyasztóvédelemhez stb. akkor azt mondta, hogy mennyek üvöltve nem túl kedvesen.
Az igazolás el vesztettem amire kiadták volna a meghajtót, e nélkül meg nem adják ki az alkatrész tehát vissza se mentem.
A meghajtón semmi külsõ sérülés nem volt, tehát semmi nem utalt arra, hogy nem rendeltetés szerûen használtam.
Winchester 2: Ezt kaptam a samsung helyett egyiknapról a másikra ment tönkre semmi baja nem volt elõtte. Maxtor 60 G (7200/133, 3 ÉV Gar.)
Ezt a winchestert 2003.05.30-án vittem be a szervizbe ahol ezt mondták rá:
Gyári azonosítók kopottak, oldala kopott sérült és a szigetelõ gumiréteg is sérült. Ezért feltételes átvétel, garanciális kötelezettségük nincsen.
Ez volt a C: meghajtóm 2002.07.07-tõl 2003.05.30-ig kb 10 hónapig, a gépbõl nem volt soha kivéve a mester winchestereket soha nem hordozom, ezért van két 120 G winchesterem, hogy azt hordozzam, ne a mester winchestereket.
A gyári azonosítók az a mistrálos matricát jelenti, amin az írás volt elkopva, tehát a matrica nem volt sérült fizikailag.
Az oldala bármilyen hihetetlen azért volt kopott, mert amikor bele tettem a gépbe akkor megkarcolódott, gondolom ez nem csak nálam fordult elõ + az összes winchesterem és CD/DVD olvasóm,íróm ilyen, tehát nem volt komolyabb karcolás rajta.
A gumiréteg ez nem tudom miért volt sérült a két fém lemez között valamiért el kopott, ezen én is csodálkoztam ilyet még nem láttam,bár csak egy kicsit a szélén.
Hát erre nagyon kíváncsi leszek, hogy mit mondanak, mert ha nem kapok újjat akkor megyek a fogyasztóvédelemhez és KERMI vizsgálatot kérek a winchesterrõl.
Tehát semmi durva sérülés nem volt, csak megvolt karcolódva a winchester oldala és elhalványúlt a matrica és el kopott a gumiréteg.
Július 25-én pénteken azt mondták,hogy mennyek be és levásárolhatom a winchestem árát tehát csak 49 nap telt el csere winchestert természetesen nem kaptam, sajnos kénytelen voltam egy másik winchester venni ,mivel szükségem volt az alkatrészre.
Mint írtam én ezt a winchestert három év garanciával vettem,úgyan olyat nem tudtak adni csak egy 80 G-s maxtorra tudták volna kicserélni erre egy év garanciát kaptam volna és még nekem kellet volna rá fizetnem.
Én úgy tudom,hogy kötelesek úgyan lyat adni,ha nem tudnak akkor jobbat kell hogy adjanak rá fizetés nélkül vagy vissza kellet volna hogy adják a pénzemet,ezeket én többször is kértem,mind telefonon mind tszemélyesen is.
A winchester a mostani áron akarták beszámítani, nem azon amin én vettem,én úgy tudom,hogy kötelesek az eredeti áron beszámítani a terméket,ennek több helyen is utána néztem
A rossz winchestert többször is vissza kértem,de nem adták,ezt sem nagyon értettem,de biztosan bennem van a hiba.
A fogyasztóvédelemhez nem mentem el,mivel 1-2 ismerõsöm már végig csinált 1-2 ilyen ügyet és évekig tart és a perköltség is 60-80 ezer Ft. Amit talán sosem tudsz behajtani a Mistrálon.
Ha mégis a Mistrálnál akartok vásárolni, akkor legalább ne külsõ garanciális terméket vegyetek, mert akkor vége akkor a franc tudja ,hogy mikor kaptok új alkatrészt.
Azokat a termékeket amikre 12 hónapnál több garanciát adnak meg felejtsétek el,pénzbe többe kerül,de ha ugyan olyat nem tudnak adni,erre elég nagy esély van, akkor nem kapsz cserénél csak annyi garanciát ami a 12 hónapból marad,ez sajnos többszörös tapasztalat.
Ha a Váci úti boltban vagytok akkor érdemes lemenni a szervizbe ott általában többen vannak mint a boltban :) és ez nem vicc komolyan.
A másik valamiért ki van téve egy felhívás, ez csak a szervizbe van a bolti részben nincs kitéve, kb. annyi van rajta tömören, hogy ha valaki nagyon balhézik akkor kihívják a rendõrsége + hogy nagy felbontású kamerák vannak amik hangot is rögzítenek. (Ezt a felhívást már levették valamiért,talán egy kicsit turva volt és nem tetszett az embereknek.) Érdekes csak nem elkezdett balhézni 1-2 kedves vevõ, akinek több mint valószínû, hogy igaza volt, mert valóban lehet néha ideges ügyfeleket látni, ilyen jelegû dolgokkal én még egy számítástechnikai üzletben sem találkoztam. A szervizesek meg szerintem eléggé bunkók, látszik rajtuk, hogy szarnak az egészbe, a bolti részben viszont az eladók valóban kedvesek és segítõkészek tõlük nyugodtan kérdezhet az ember.
Én csak a Váci üzletben voltam a többi boltjukban nem,ezért ott nem tudom,hogy mi a helyzet,de ezek után már nem is nagyon érdekel.
Az üzlet miért van még nyitva,ebben az országban azt lehet csinálni amit akarunk?
Ez a kiváltság természetesen csak a gazdagok ki,kik a Mistrál tulajdonosai,nem tudja valaki?