Szerintem meg simán tájékozatlan vagy és ennyi, ezért keresel te érveket arra, hogy miért volt az az M4, ami...
Kit érdekel, hogy a németek szállították vasúton a Tigert? Szerinted ők is a seggükből azonnal előrántották a hozzá szükséges dolgokat? Azoknak is átfutása volt. Ja, és náluk is úgy ment, hogy a szállításhoz külön lánctalp volt. Ez aztán az "egyszerű logisztika". Az M26-nál tudtommal erre nem volt szükség. Csak ehhez kell célszerszám és a prioritási listán nem volt ez sanszosan elől. Ennyi.
Hogy mitől volt "alapvetően rossz" az M4 azt sem értem, tekintve, hogy a 44-es változatainál alig találni faktort, amiben nem múlta felül a Pz. IVH-t, amivel egy súlycsoportban volt. Érvet nem raktál mellé. Egy grammot sem. Mert csak és kész...
Ahogy a németek sem tudták n+1 ok miatt átállítani az üzemeik egy részét Pz IV alváz gyártásról, úgy a jenkik sem. Ezen felül 1944-ben már biztos volt, hogy győznek. Nem nagyon volt ok egy kiforratlan hk erőltetésére egy maroknyi Tiger I/II miatt. A Panther nem volt az a félelmetes legyőzhetetlen cucc.
Az is elkerülte a figyelmed, hogy a tervezők konzervatívak voltak és nem tolták túl annyira a dolgokat, mint lehetett volna, lásd a Jumbo példát. A markonyi szupernehéz cuccot leszámítva a háború végén a kései M4 változatoknak kb. csak a Panther volt rágósabb falat. Ha a háború valamiért hosszabb lett volna, akkor megjelent volna az M26 is és akkor sanszosan azt olvasnánk, ahogy fejvesztve menekült előle minden korábbi német páncélos. Csak a háború korábban véget ért és alig látott akciót az M26.