A kartya pocsek farcry teljesitmenyet ellensulyozando butitottak a grafikat az 1.1-es patchben. (merfoldekkel volt lemaradva a konkurenciahoz kepest, a sajat szponzoralt jatekukban ez megengedhetetlen volt). Ennek eredmenyekent elertek egy szep novekmenyt, bar nem eleg, de elfogadhatobb:
Az fp16-nak persze vannak hatulutoi. Bizonyos esetekben alig eszreveheto a kulonbseg, de komplexebb dx9 shaderek eseten az eredmeny egyszeruen elfogadhatatlan. Lasd pl:
Igazabol, meg ennyire sem szep a helyzet. Nem csak 16bitre butit, hanem eleg sok esetben directX8-as 1.1-es pixel shaderre valt vissza. Ez az uzemmod nem okoz hibas kepet, csak gyengebb latvanyt (pl. a vizes rozsdas csoveg csillogasa, sziklafal megjelenitese )
A halflife2 -vel es a source motorral kapcsolatban pedig mar teny, hogy fx-en csak directx8 uzemmodban indithatod(a program nem is engedi a dx9 modot), es viszlat szepseges dx9 effektek.
A helyzeten nem fog segiteni csodadriver, az alacsony (9600pro) szintu pixel fill ratet es ps2.0 teljesitmenyt nem lehet, csak butitassal ellensulyozni.
Osszessegeben, nem a far cry a genyosag, hanem maga az fx kartya. Effektive dx8 -as cucc, dx9-ben meg jon a feketeleves.
De ennek olyan rengeteg sok elojele volt, meg mar kint is van a kartya egy ideje, aki megvette (es ha nem tetszik, amit nyujt), csak magara vethet. Szerintem hulyeseg dx8-as kartyaba ruhazni ma, a dx9 jatekok rohamos terjedesevel. Dx9 -es ar-teljesitmeny aranya pocsek.
Es nem utolso sorban figyelembe kell venni, a nevtelenebb kevesbe felkapott jatekokban sokszor nincs is lehetoseg a butitasra, es tombolhat az 50% -os pixel shader 2 :)