Hát azért ennek az alufelni zsírozódásnak nézz utána :) Haveromnak tavaly nyáron csináltuk a Hondáját (12év, 180k km). A bal elsõ féltengely gumiharang kirepedezett, és a bilincsnél elnyíródott. A felni belsõ felülete már tiszta fekete volt a zsírtól, mire szétszedtük. Otthon csináltuk nála a garázsban, féltengely le, gumiharang csere, bilincselés, visszarakás. Nem egy könnyû meló, és persze a szerviz rögtön komplett féltengely cserét mond rá... Ofkorsz, a feketeség nem a harangból jött, onnan csak a zsír, ami aztán minden koszt megköt a felnin, errõl vehetõ észre.
A többi úgy van ahogy mondod. Nekem eredetileg 2 fiatom is volt, de a tipo utána annyira tele lett a hócipõm az állandó szervizbe járkálással, bütykörészéssel, lerobbanásokkal, hogy eladtam a picsába, és inkább több pénzért (2x annyiért) megvettem a Hondámat. Szkeptikus voltam én is a nagy hírekkel szemben, hogy ez sosem megy tönkre, meg igy meg ugy. Eltelt azóta 1 év, és megvilásgosodtam :) Tényleg így van. Hidd el. A kopó alkatrészek sokkal többet bírnak mint más autókon (az utángyártottakat most nem beleértve), az elektronika 12 éves korában is úgy szuperál mint amikor kijött a gyárból, a motorja a gyári CO értékekkel kapja a zöldkártyát, ráadásul iszonyat feelingje van egy ilyen autót vezetni. Az 1 év alatt cseréltem gyertyákat (5k huf NGK gyári tip.), vezérmûszíjat (4k huf - normál Gates), olajat 2x szûrõvel (2x 12e - 5W-50 Mobil1 RF 3.3L+erededi japó szûrõ), meg bilincseket kellett cserélnem a szervófolyadék csövein valami potom összegért. Ennyi volt a szervizelése. Semmivel sem drágább mint más autóra (najó talán csak az olaj, de abból kapja a legjobbat).
Ja és volt egy szelephézag állításom, mert ez még mecha cucc. Meg hamár szétszedték, akkor vettem rá új szelepfedél tömítést is (8k össz)
Igen, hazabeszélek. De van mire fel. Ez az autó az utóbbi 20ezer km alatt amit beletettem egyszersem hagyott cserben, pedig nem mai gyerek már.
DE, és itt beszélek magam ellen, valóban vannak rosszabb minõségû Hondák is. Konkrétan azok, amiket angliában szerelnek össze. Ezek pedig a 96-tól gyártott EU-s civic 6gen-ek, majd 7gen-ek, accordok stb. A japánban összerakott UGYANOLYAN típusú Hondák 1000x precízebb, és megbízhatóbb szerkezetek, mint az angliában szerelt társaik. És ez sajnos tapasztalat. Márpedig sajnálatos módon az EU-s piac (fõleg a büntetõvámok miatt) a mai Hondákból már alig kap finom japó kezek által összerakott modelleket.