(GameCloud) Az Oroszországban már megjelent Vivisector jelenleg várja, hogy angolra fordítsák és kiszivattyúzzák belõle a sok fölösleges vodkát. Valentine Jeltisevvel, az Action Forms PR menedzserével készült interjú összefoglalása következik. Elmondható a Vivisector egészérõl a grafikai kidolgozás igényessége. Aki látta a tréler elején a betondurva logójukat, ízelítõt kaphat az orosz csapat profizmusából.
Az FPS kamera elõtt, kezünkben tartott puskák és egyéb fegyverek kialakítása masszív és meggyõzõ. A szörnyek valószínûleg nagyfelbontású, extrém szuper modellek leegyszerûsített változatai, mert még alacsony polygonszámmal is jól néznek ki. Szépen csillog a pixel shaderekkel megfejelt, átlátszó víz. Nyugtalanító érzetet kelt a fenyegetõen sûrû köd. Jólesik ránézni az égre. Éjjel a világítás pedig hangulatos. Az a láthatatlanság technológiával felturbózott tigris szörny pedig elképesztõen durván fest. Ráadásul fegyvereink lövedékei felhasítják az ellenfelek testét és az széjjelrobbanó darabok mellett elõtûnnek belsõ részek, a lefaragott irha és csontok alól.
Herbert George Wells [jobbra fent] több mint száz évvel ezelõtt, 1896.-ban kiadott regénye ihlette meg a fejlesztõgárdát. A Vivisector sztorijában Dr. Moreau szigetére látogatunk el egy felmentõ kommandóscsapat élén. Eltûnt bajtársainkat keressük és rátalálunk egy õrült tudósra, aki harcra idomítja és genetikailag masszírozza lényeit. Természetesen mindez csak a kezdet. Az igazi szórakozás csak ezután kezdõdik! A pályák 24 óriási szabadtéri és beltéri részeken kaptak helyet. Dzsungeltõl az ipartelepen és titkos bázisokon át a havas hegyekig mindenféle helyszíneket bekommandózunk. 20 féle hagyományos és futurisztikus fegyvert markolunk csaták közben.
Az õrült doki kísérletei nagyjából három fõ fejlõdési stádiumra bonthatók, melyek során készített szörnyek drasztikusan eltérnek és szépen nõ a veszélyességi fokozatuk. Brutális Fõszörnyek ígérkeznek a legszórakoztatóbb játszótársaknak. Egyedi ellenfelek eltérõ irtási stratégiát igényelnek, ezzel a gárda megakadályozta, hogy unalomba fulladjon a Vivisector. Multiplayer élvezet kimarad. Szerepjátékokhoz hasonlóan fejleszthetjük a fõszereplõt, képességpontjait tetszés szerint növelhetjük. A szörnyek testébe becsapódó golyók helyét pontosan mutatja a 3D motor, így folyamatosan állíthatunk a célzásunkon. Soldier of Fortune-ban látott csonkoló hentesmunkák itt mûvészi igényességgel kivitelezhetõk.
A 3D motort a legmodernebb fícsörökkel hizlalták fel. Változó idõjárás, hajladozó fûtenger, animált hátterek, szõrös ellenfelek, rongybaba fizika, átlõhetõ falak, pajzsnak felkapható és magunk elé tartható tárgyak, ellenségek fejéhez vágható berendezés figyelnek be. Oroszhonban népszerû játékmagazinokban tízbõl 8.5 pontot kapott a a Vivisector.