Elõre bocsátom, hogy megszállott Heroes fan vagyok, s minden idõk kedvenc játéka a sorozat 3. része számomra.
Szerintem a Heroes-ban valóban a legfontosabb dolog a játékment értem ez alatt, a fejlesztést, a csaták lebonyolítását, a gazdasági menedzsmentet, a hõs fejlõdést, az egységek kidolgozását, szóval azt amitõl a játék él. Azonban rettentõ butaságnak tatom, ha a grafikáról lekicsinylõen írunk. Pl. hogy minek jó grafika, meg a jó játékhoz nem kell feltétlen jó grafika. Na ez számomra égbekiáltó baromság. Jó grafika nélkül a legjobb játékmenettel megáldott játék is hagy maga után kifogásolni valót, a tökéletességhez, vagy a szinte tökéletességhez hozzá tartozik a grafika is.
Persze itt jön a kérdés, hogy milyen. A 3. rész a maga idejében nagyon szép volt (szép az ma is), a 4. is alakulgatott, de hiányoltam belõle a mûvészi hatást a lények esetén, úgy mint a 3-ban. Komolyn mondom, amikor elõször láttam benne Black Dragont a röhögõ görcs kapott el a látványtól, olyan bénának tûnt. Na jó, nem szidom ám itt a 4. részt, mert azt is szeretem, s ettõl még nyagyon jót játszottam vele.
Sokáig abban sem bíztam, hogy lesz 5. rész, de szerencsére nem halt meg a frencsájz. SZERENCSÉRE! Amikor elõször hallottam, hogy az 5. rész valódi 3D-s lesz bevallom õszintén, hogy örültem neki, de szkeptikus is voltam egyben, hogy na ebbõl mi sül ki. Örültem neki, mert látva a mai grafkártyák teljesítményét (nem kell csúcsra gondolni, vegyük pl a az alsó középkategóriának számító ATi Radeon 9800pro-t), sok érdekes látvány elemmel lehet fokozni a játékot. Nem akarok én zoom-olni meg forgatni a kamerát, jó helyen van az fent a madarak között, azonban a fantasy világhoz jól jön a sok új effekt. Végre élhet a kép a természet ízében is. Ez alatt azt értem, hogy az életet nem az jelenti, hogy a szélmalom kerek forog, hanem, hogy ha havas területen járok, ott érezzem is a kemény tél hatását erõs hóviharokban, vagy a lápvidékben a selytelmes fényekben igazi nyomasztó képet sugalljon, de írhatnék itt a sivatag dünéirõl is, ahol csak úgy perzsel a forróság. Harc közben meg egy varázslat tényleg legyen látványos, mint amirõl a fantasy is szól ha van egy lángoló kardom, az ma már ne csak piros legyen hanem lángoljon, érezzük rajta a magával ragadó energiát ami a kardban van, stb...
A korábbi részeknél technikai kiszolgálás hiján ez nem volt megvalósítható, így minek is siránkoztunk volna ezen. Ma nem látom technológiai akadályát, akkor meg miért ne tennék? Egy jó grafikától csak jobb lesz a játék, s ahogy látom jó irányba haladnak, bár van 1-2 bosszantó dolog, de az kell, hiszen valamiért kell majd várni a 6. részt is, nem? :)
Tehát a grafikai újjítás szerintem segít a fantasy rendszeren, s számomra ez több szót már nem is ér meg a jelenlegi szinten.
Olvasom itt hogy sokan temetik a játékot a sok újjítás miat, mások meg azt mondják, hogy annyival lesz több mint a 3. rész, hogy csupán 3D-s lesz. Szerintem meg ez egy új Heroes rész lesz sok új dologgal, jókkal és rosszakkal egyaránt, de ettõl még ízig vérig Heroes of Might & Magic lesz és számomra ez a lényeg...