Na végig tóltam, már amit lehetett. A skill rendszer emlékeztet a 3. részre, de vannak ötletes fejlesztések. A csata rendszer átdolgozása elég jó, elõször szokatlan volt, hogy nincs várakozás, de így még élvezhetõbb lett.
A mágiát nem tudtam igazán kiismerni, lévén knight jellegû hõsre mentem. A Logisztika visszatértét maximálisan üdvözlöm. A varázs könyv az egységek kezében jó újjítás volt a 4. részben, s ide is megtartották, lásd cleric. A vár menedzsmentje szerintem még nagyon nincs kész, legalább is remélem, mert mint írtam volt korábban nagyon kevés lényegi infóhoz jutottunk hozzá. A grafika nem rosz, de pl a shadow map felbontása túl alacsony és egy picit több poligont elviselt volna. Az akadozás nekem nem tünt olyan vészesnek, de tény hogy van, ezen még optimalizálni kell. Az egységeknél szerintem a kis cleric túlértékelt lett, a champion és az arcangel viszont gyengült, de így is király volt meni néhány arcangel-lel... :)
Összeségében nagyon elégedett vagyok vele, s jól érezhetõen azon uton indultak el, amit nagyon sokan vártak a fejlesztõktõl, azaz a Heroes 3 erõsségeit megtartva a 4 újjításaiból sokmindent átvéve és sok-sok újjítással alkották, akotják meg az V. részt.