1.: A kerék vs. lánctalp vita mind a mai napig nem dölt el - az FCS prototipusa is két változatban, lánctalpal és kerékkel készül...
2.: A bánya nem jó példának, ott ugyanis viszonylag jó utak vannak (vagy köves, vagy döngölt föld).
A lánctalp egyik fõ elõnye a sokkal, de sokkal jobb terepjáró képesség. A lánctalpnál az adott területre nehezedõ tömeg sokkal kisebb lehet, mint egy könnyebb, de kerekes jármûnél -> laza, felázott talajon sokkal könnyebben mozog, nem sülyed el olyan könnyen, és nem ássa be magát, mint a kerék.
Emiatt pl. az Ausztrál békefentartók dél-ázsiában (fejbõl nem emlékszem, de azt hiszem Kelet-Timornál) rövid úton hazaküldték a gumikerekes jármûveiket, és a nemrég még selejtezésre szánt M-113 páncélzott szállító jármûvekkel folytatták a feladatikat...
Az nem vitás, hogy kiépített utakon sokkal jobb a kerék, és amiatt is erõs a "kerék-lobby", mivel ugye elvileg a "feltételezett" jövõ csatái a városokban fognak lezajlani, ahol ugye a kiépített utak nem jelentenek problémát.
Szóval nem harapnám le a kezem azért, hogy márpedig a jövõ a gumikeréké, jelenleg valóban erre tendálnak a hadijármûfejlesztések, mivel a kerék olcsó és egyszerû, és elvileg a jövõ csataterein nem lesznek hátrányban. Elvileg...