Ha az ami fejlesztõk lobbizását vesszük alapul, akkor elég ellenpéldának venni az orosz konstrukciókat, õket aztán tényleg nem befolyásolják az amik :).
A lánctalpat azért kezdték alkalmazni (a I.VH harckocsiknál), mivel csak azok voltak képesek leküzdeni a felázott sártengereket, mûszaki és drótakadályokat, lövészárkokat stb, emellett nagy páncélvédettségû felépítményeket lehetett rájuk építeni, relatíve kis talajnyomás mellett. Már akkor is voltak páncélgépkocsik, de az elégtelen terepjáróképesség és alacsony teherbírás miatt nem ezeket alkalmazták.
Természetesen a lánctalpnak vannak elõnyei és hátrányai. Hátrány a nagy fogyasztás, a rövidebb élettartam, az alacsonyabb elérhetõ sebesség. Az elõny pedig a nagy terepjáróképesség és a nagy terhelés mellett is kis talajnyomás.
Városban természetesen a kerekes jármûveket optimálisabb használni, de terepen már a lánctalpasok vannak elõnyben. A hátrányt amúgy úgyis ki tudják küszöbölni, hogy a páncélost úton és máshol teherautókon szállítják.
Így azt mondom, amíg nem lesz az egész föld egy nagy gigapolisz, addig a lánctalpas jármûvek mindig kelleni fognak.