Semmi gátja nincs annak, hogy ezt tudja egy F-16. Sőt, többet is. Ahhoz is van AESA radar 10+ éve bár nem lehet kitéríteni, fixen van beépítve. Ebben többet tudhat majd az E/F Griff.
Mi a difi? Az, hogy F-16-ból rendelhető olyan erős GE hajtóművel olyan változat, ami CFT-vel és pótosokkal kb. a világból kirepül a Gripen E/F-hez képest is sanszosan. A E/F Gripen minimálisan jobban variálható csapásmérő lehetőségei jobbak a kisebb fegyverekkel, de az F-16-hoz nem mission impossible integrálni a Meteort. Igazából a vicc az, hogy nem értem, hogy miért nem gondolkozott el senki olyan Block 50/52 upgade-en, ami a CFT + CL pótos mellett a belső fegyvertartót megnyitná a fegyverzetnek és akkor +2 AAM mehetne fel igény esetén. Bár sanszosan marginális haszna miatt nem forszírozzák ezt, az F-16 kifutó típus, az Gripen E/F meg most indul. Jól mutatja a fáziskésést...