"Vajon mennyire lehetnek ezek a szimulációk pontosak?" - A végeselem-modellezés jelenleg gyakorlatilag a legfejlettebb mechanikai modellalkotási lehetőség, tkp. azt műveli, hogy kihasználva a számítógépek számítási kapacitását a geometriát behálózza és pontról pontra végigszámolja a paramétereket elég irgalmatlan mátrix-műveletekkel. A számítás mögött álló anyagmodellek viszont nem újak, egyszerűen sokkal részletesebben alkalmazottak.
Az, hogy mennyire pontos, többek között függ attól, hogy mennyire pontosak a bemenő adataid (pl. anyagparaméterek, mennyire homogén az az anyag, amit annak feltételeztél, a valóság szempontjából korrektül modellezted-e a peremfeltételeket, pl. a geometriai kényszereket, vagy mondjuk a hálód sűrűsége megfelelő-e egy-egy adott helyen) és milyen módszert választottál. Teszem azt, a videón 2D-ben lett elkészítve a modell, nyilvánvalóan azért, hogy drasztikusan lecsökkentsék a számításhoz szükséges időt, de lehet vitatkozni ezzel a döntéssel, ha 3D-ben fontos körülmények is adottak.
Tl;dr bár nem érdemes "at face-value" venni az eredményeket, ha a modellalkotás korrekt, akkor az éleslövészetet kivéve alighanem módszer kérdésében nincsen jobb közelítése a folyamatnak.