A G5 Software liszenszelte a Nival Interactive Blitzkrieg címû II. Világháborús stratégiai játékának grafikai motorját, és már el is kezdte fejleszteni a saját játékat amelynek címe: Carbbean Crisis.
1962. október 27-ét írunk, egy amerikai romboló támadást intéz egy orosz nukleáris tengeralattjáró ellen, mivel az megsértette az amerikai felségvizeket. A tengeralattjáró válaszlépésre szánta el magát. A következõ két órában Amerika és Szovjetunió több rakétát is kilõtt egymásra. Atomrakétát. Orosz oldalon találat érte Moszkvát, Leningrádot és Ekaterinburgot, amerikai oldalon pedig New York-ot és Los Angeles-t. A Szovjetunó a nyugat-európai amerikai támaszpontokat sem kímélte. Lebombázta többek között a törökországi, az olaszországi és a német bázisokat. A Földön szinte nem maradt olyan hely ahol ne lett volna rakéta ütötte óriási kráter, tûz vagy radioaktív sugárzás.
A fejlesztõk odafigyeltek a történelmi hûségre, a '60-as éveknek megfelelõ fegyverzettel és egységekkel találkozhatunk majd. A grafika nem csili-vili 3D, hanem a már a Blitzkriegnél megismert részletgazdag 2D megjelenítés lesz. A négy hadjárat során 100 küldetés vár majd ránk. Négy választható oldal lesz: USSR (Oroszország), Francia-Német Unió, Kína, USA-Anglia.
Hát igen, a G5 Software stratégiai játékában egy nem túl derûs alternatívát tár elénk. De ez is történhetett volna, ugyanis 1962 októberében hajszálon függött a III. Világháború, ekkor történt a kubai rakétaválság. Ezen események közben október 24-én egy szovjet - eredetileg a Marsra szánt - mûhold felrobbant, amelyet állítólag ICBM (InterContinental Ballistic Missile: Interkontinentális ballisztikus rakéta) támadásnak vélt a NORAD (North American Aerospace Defense Command: Észak-Amerikai Ûrvédelmi Parancsnokság). Október 25-én az amerikai Duluth irányítóközpontban egy biztonsági õr egy kerítésen átmászó alakra lett figyelmes. Aktiválta "szabotázs" riasztót, mely a környék összes bázisán megszólalt. Hibás huzalozás miatt az egyik bázison a nukleáris fegyverzetû F-106A gépek felszállására utasító riasztó szólalt meg. Mivel a kubai válság miatt nem voltak riadógyakorlatok, a pilóták azt hitték, kitört a III. Világháború. Felszállás elõtt sikerült értesíteni a gépeket a hibáról. Késõbb kiderült, az eredeti behatoló egy medve volt... Akkoriban Amerika valamennyi ICBM-et nukleáris robbanófejjel látta el (amit bizonyára az szovjet titkosszolgálat is tudott).
Mindez csupán azért érdekes, mert valóban megtörténhetett volna az, amit majd a játékban láthatunk. Megjelenése az év végére várható, legalábbis az orosz kiadó, az 1C Company valamikor a 4. negyedévre ígéri, hogy a boltok polcain is megtalálható lesz.