Úgy látszik NWN 2 beváltja minden reményemet. A pacikat hiányolom még (reméljük lesz kieg.) Lássuk sorban mi volt amit hiányoltam az 1-bõl, de most úgy néz ki megvalósul. Összefoglalva egy szóban: 'az egyensúly', angolusul a game "very unballanced" volt. De most végre, sorrendiséget hanyagolva:
- A leütés nem okoz sebzést, nincs szükség discipline (fegyelem) szakértelemre
- ha jól értesültem kiveszik time stoppot amit nagyon jó ötletnek tartok, de örülnék, ha kivennék a harm-ot is, vagy legalább maximalizálnák a sebzését
- A bárd végre varázsolhat light armor mögül
- A ranger kap egy csomó bónusz képeséget, attól függõen milyen irányban megy tovább (2kezes, vagy íjász)és a sok elõfeltételt kívánó tulajdonságokat megkapja anélkül, hogy multiclassolnia kelljen értük a fighterrel
- Kivették a bugos és csalásokra lehetõséget adó 'Shifter' prestige classot
- A tolvajkodás rendszerét is megreformálták, bár még nem tudom hogyan mûködik az új rendszer, de a skill-t másképpen hívják (remélem nem csak a név változott)
- A legyakott ellen eldobja a fegyverét mikor elterül (ha jól vettem ki) úgyhogy übermonciknak sem érdemes überfegyvert betenni (hacsak nem akarunk a sok kikerült überfegyver miatt újabb moncikat gyártani)
- A disarmozóknak nem kell többé a lopott fegyverek miatt vitatkozniuk a sértõdött tulajokkal mert a kézbõl kiütött fegyver az azt birtokló tulaj inventory-jában landol, nem a földön. (mondjuk, ha ezután meg találna hallni és közben újra elõvette, akkor úgyis kiejti.->Lásd fentebb!)
- Nem adódnak össze a tárgyból jövõ tulajdonság bónuszok (Én támogatom az ötletet mert így kevesebb lehetõség lesz überkarik gyártására, többet kell agyalni, ha jó akarsz lenni, nem lesz elég feldobni pár cuccot.)
- A sötételfek és más egyéb bónuszokkal megtûzdelt fajok fejlõdése nehézkesebb lesz
Egyszóval tényleg a kiegyensúlyozottság felé mennek a készítõk és ez nagyon jó dolog. A jelszó az, hogy mindenki megtalálja benne a neki tetszõ játékstílust és választása miatt ne kerüljön hátrányba a többi játékossal szemben. Szívesen megnézném egyes "angol úriemberek" képét mikor szembesülnek ezzel a gondolkodásmóddal és azzal, hogy ez mekkora sikert fog aratni (mert nincs kétségem afelõl, hogy sikeres lesz)
Lám, a karakterek hp-jének kimaxolása is alapként kerül a játékba és az egykor 'csítereknek' elkönyvelt playerek is feloldozást kapnak. Persze egyeseknek mindíg "spoilt children"-ek meg "fuckin hungarian exploiter"-ek maradunk, de azthiszem mi így is jól megleszünk az új játékban az új szabályokkal egy sokkal kiegyensúlyozottabb világban, talán egy nyitottabb szemléletû alkotógárdával és az új pw-k alkotói is magukévá teszik azt a hitvallást, hogy a játék mindenki szórakozására jött létre. Éppúgy a "vérpistikék"-nek mint az "rp nácik"-nak. Éljen az eljövendõ új NWN közösség!