Azért a 3D ma már alapvetõen hozzátartozik bármilyen játékhoz, a hangulathoz is sokat ad, és segíti a játékot, hogy úgy látod át a szituációt ahogy akarod (akarnád).
Viszont a kamerát korlátozó beállításokkal ezt haza lehet vágni.
Pl nekem úgy tetszik, hogy ha rajta van a kamera egy szereplõn, akkor én olyan ránézõ szöget, és távolságot állítsak be amilyet akarok. Valamiért nWN-ben ezt felülbírálták, pl ha forgatom a kamerát, és egy falba "ütközök", akkor a kamera "nem megy keresztül" a falon, hanem azon végighaladva változtatja a távolságát a karakterhez képest (belsõ terekben, hegyekben gyakori).
Egy csomó más játékban meg tudják csinálni, hogy ilyen esetben a kamera átmegy a falon, a fal átlátszó lesz (hiszen továbbra is a karaktert akarom látni nem a falat). A kamera és a szereplõ közti távolság pedig annyi amennyit én állítottam be.
Nem tudom milyen megfontolásból nem így csinálták az NWN-ben is.