Létezik opció (option) és megrendelés (order). Az elõbbi egy érdeklõdés, kidolgozzák, hogy milyen gépre is szólna a megrendelés, milyen áron gyártanák azt le, stb. Ilyenbõl éppenséggel akadt valóban pár, az összes nagyobb amerikai légitársaság (PanAm, TWA, American Airlines, Eastern, stb.), illetve pár ország nemzeti légitársasága (Japan Airlines, Air Canada, Air India, stb.). Hozzá kell tenni, hogy opció éppenséggel még a Boeing 2707-re is volt a PanAm-nak (a Concorde mellett !!!).
A Concorde esetén azonban mindössze három ország élt megrendeléssel.
A két cég az Air France és a BOAC (ami késõbb a British Airways lett), illetve Irán. Igen, Irán eredetileg 2 gépes opcióval élt, amit beváltott megrendelésre, és további egy gépes opciót kért. A Sah elleni megmozdulások miatt végül elõször is ideiglenesen elhalasztották a gépek átvételét, majd 1980-ban, már a Sah megdöntése után a megrendeléseket felmondták. Az elsõ iráni gép belsõ kódja 216 volt, miután Irán felmondta a beszerzést, 1 fontos jelképes árért a British Airways vette meg, és a G-BOAF kódot kapta.
És akkor most térjünk vissza azokra a bizonyos rengeteg beszerzésekre. A befektetés megtérülési mennyisége 150 gép lett volna. Az opciók:
Pan Am: 6, majd további 2
Continental: 3
American Airlines: 4, majd további 2
TWA: 4, majd további 2
Eastern Airlines: 2+2+2
Braniff: 3
Air Líbia: 2+2
Quantas: 4
Japan Airlines: 3
Sabena: 3
Lufthansa: 3
Air Canada: 4
Air Iran: 2 (majd 2 megrendelés és 1 opció)
Air France: elõször 6, majd további kettõ (végül 4-et rendeltek)
BOAC / British Airways: 6, majd további kettõ (végül 5-öt rendeltek)
Az összes opciók száma 71 gép. Kevesebb, mint fele annyi, amennyi a megtérüléshez szükséges. Ekkor még 20 millió dolláros vételárral kalkuláltak. 1972-ben a PanAm már úgy számolt, hogy 60 millió dollárba kerülnének a Concorde-ok, és egy utas szállításához háromszor annyi üzemanyagra volt szükség, mint egy 747-esnél (ami amúgy akkor 25 millió dollárba került). Ekkoriban már több cég is feladta az opcióját, 1974-ben már csak állami megrendelések voltak, 1980-ra pedig a Francia és Brit megrendeléseken kívül semmi...