Mennyire lehet igaz..? Mert nekem sehogy sem áll össze, hogy ezt hogyan értelmezve hozták ki.
A diagram szerint az "egy ember" az a profit. Tehát ebben már az is benne van, hogy kitermeli a hasznát. Csak a diagram meg azért vicces így, mert egyes cégek lízingelnek gépet, egyesek meg birtokolnak, ami azért nagyon más, ahogy egyes légitársaságonak van saját szervízcége, másnak meg nincs ,stb.
A profit mértéke még így is röhejesen kicsinek tûnik. Egy 60 gépes flotta átlagos kihasználtással így brutális veszteséget termelne, mert az átlagos kihasználtság soha nincs még 80% közelében sem tudtommal, tehát ez a megközelítés is totál bukta, mert az esetek nagy részében a gép csak veszteséget termelne.
A '80-as évek végén megjelent légikatasztrófák könyvben (akkor olcsóbb volt az olaj, ez tény) az volt, hogy félig tele B777 és B737 már elég szép hasznot hoz, míg az B747-nél kb. ez volt a határ. A fenti diagram meg ennél sokkal borúsabb képet fest...
Ha "egy" ember termelne profitot, akkor hol termelné ki a gépek árát az gép? 100 férõhelyes gépeknél picit nagyobbak a B737 és A320 kategóriájú gépek. Ha ezek napi 6-7 utat tesznek meg (ez legfeljebb 2 órás út lehet), akkor a napi profitja a gépnek cirka 1000 USD lenne. Az évi cirka 300k. Egy gép ára több tízmilló. A kamatokat sem termelné ki a gép, akkor sem, ha mindig tele lenne. Hol találtad ezt...? Mert írnék oda, ezt-azt...