Egyrészt minél gyorsabban repül a gép, annál stabilabb, hatékonyabbak a kormányok is, így finomabban, precízebben vezethető a gép még kézi (pilóta) üzemmódban is. DE!!! Utazómagasságon kötelezően robotpilóta bekapcsol, ami még precízebbé teszi a vezérlést, mert a giroszkópok és gyorsulásmérők sokkal érzékenyebbek a szélhatásokra mint a pilóták, így gyorsabban, tehát kisebb és így lágyabb hatású kormánykitérítésekkel is stabilabban vezetik a gépet. És ami cégnek legfontosabb - a kisebb kormánykitérések miatt kisebb légellenállással, tehát üzemanyagot spórolva, olcsóbban. Arról nem is beszélve, hogy a magasság növekedésével a szél lehet ugyan nagyobb sebességű, de nincsenek rá hatással a földi tereptárgyak, tehát egyenletesebb is a sebessége, és sokkal kevésbé örvénylik, "simább" a hatása. A 10-12 km-es utazómagasságon meg leginkább már csak vizszintes szelek fújnak, nemigen jellemző a függőleges dobálás - kivéve a zivatarzónákat (azt meg okosabb elkerülni).