Ők elképzelhető,hogy még igen. Ez még nem jelenti azt, hogy a magyar cégek képesek lennének megengedni maguknak ilyen új gépeket.
Ismerősöméknek volt Dromija. Eladták Kubába, mert képtelenség volt fenntartatniuk 2 gépet. A cég vége előtt már az An-2-esnek is olyan megrendelései voltak, hogy 1 v 2 felszállást kellett repülniük. Volt olyan megrendelésük is, hogy egy felszállás és az is feles vegyszermennyiséggel,mert olyan kicsi volt a kezelendő földterület. A Drominak valamivel nagyobb vegyszertartálya van mint az Ancsának. A Dromi felszállópálya igénye üresen is nagyobb. Ez pedig gond. Kettő szempontból: a kisebb birtokméretek miatt 1-2 felszállásos, fél,negyed vegyszertankos repülések várhatóak. Az pedig már elég határesete annak, hogy megéri vagy sem. A másik probléma a gép pályaigénye. A rendszerváltás előtt jellemzőek voltak a kizárólag ideiglenes mg reptérként használt földek. Mára ez szinte teljesen megszűnt. Nem a földek tűntek el, hanem például bevetették valamivel, és a terület gazdája megtiltotta az onnan történő felszállásokat. A repülőgépeknek a nagyobb átlagos birtokméretekkel rendelkező országokban(Oroszország,USA) jövedelmező a használata. Mert ott kihasználható, hogy a 2x 3x annyi vegyszert tudnak vinni egy felszállásból, mint egy helikopter.Itt Magyarországon inkább a szúnyoggyérítési területen van hosszú távon jövőjük a merevszárnyú gépeknek.Mert a városok mérete a földbirtokokéval szemben nem mutat csökkenő tendenciát, és jó az, ha egy felszállásból nagyobb területen tud szúnyogot irtani. A légi növényvédelemben inkább a helikoptereké a jövő (kisebb birtok>helikopteren kisebb vegyszertartály>nagyobb kihasználtság). Ha a lengyelek gyártanak még Dromit, az jó dolog. Ettől függetlenül sehol nem látom azt, hogy a légi növényvédelemmel foglalkozó cégek támogatást kapnának az EU-tól akár új merevszárnyú gépek vagy helikopterek vásárlására. Csak a földi eszközök vásárlását támogatják.Ne csak azt a hosszú hsz-emet olvasd, hanem a filmet is nézd meg,ott elég konkrétan ismertetik a helyzetet a szakemberek. Ha már a konkrét példa a PZL Dromader típus volt, azt sem szabad elfelejteni, hogy nem csak az ismerősömék adták el a sajátjukat. Pont az ehavi Aeromagazinban van egy cikk a Dromiról. Ott ismerteti a szerző, hogy a PZL Dromader nagyon népszerű mezőgazdasági repülőgép volt Magyarországon. 51 gép érkezett az országba, ebből 10 szenvedett katasztrófát vagy balesetet.Tehát számolhatunk 41 géppel. Ebből a 41 gépből mára mindössze csak 2 repül Magyarországon. A többit eladták külföldre. Tehát ha a lengyelek még mindig gyártják a típust az ugyan örvendetes dolog, de az EU mg repülés ellenes hozzáállásán ez nem úgy tűnik, hogy sokat változtatna. Az is jelzésértékű, hogy mára csak 2 példány repül a típusból Magyarországon.
Sajnos a jelenlegi helyzetet látva inkább az a valószínű,hogy a típus teljesen eltűnik Magyarországról, és nem az,hogy új példányok érkeznek.