A Mrija-nál (és a Ruszlán-nál sem) ez nem így működik. Minden főfutó-burkoló lemez tolórudakkal kényszerkapcsolatban van a saját főfutójával, ha a futó bemegy, akkor a borítólemezt gyakorlatilag magára csukja, ha a futó kint marad, akkor a hozzá tartozó lemez is nyitott helyzetben van. Hogy az egy pár futómű mitől maradt kint, azt az üzemeltető ukránoktól kellene megkérdezni. Elméletileg elképzelhető, hogy miközben a futóművet behúzta a hidraulika, még a benti helyzeti rögzítő-zár bezárása előtt semleges helyzetbe tették a vezérlőcsapot (ilyenkor leáll e behúzás), így az utolsóként csukódó, de a zárat el nem érő futómű újra ki tudott nyílni. Kérdés, a futó-helyzetjelző rendszer miért nem jelezte a hibát, vagy miért nem tűnt fel a személyzetnek hogy nem jó a jelzés?