Ezért még ne menjen el a kedved a játéktól, mindjárt az elején!
Kétféle lénycsoport van a játékban: az elõre definiáltak, amiket kötelezõen el kell pusztítani a túlélés végett, és vannak a bizonyos idõközönként véletlenszerûen generált lénycsoportok, amelyek megjelennek a látóhatár környékén és megtámadják a kalandozó(ka)t. Én a következõt figyeltem meg akkoriban: ha a karakter szintje adott területen jóval felülmúlja az ott generálható lénycsoportok erõsségi szintjét, akkor az elõfordulásuk gyakorisága is jelentõsen lecsökken. Emlékszem, hogy amikor full táposan visszamentem a színházba, ahol a játék elején még hemzsegtek a goblinok, és tucatjával zaklattak félpercenként, most szinte kihalt volt, és alig találkoztam néhány nyomorulttal. Ezt úgy is felfoghatnánk a játékban, hogy mivel sokkal erõsebb vagy, mint õk, ezért okosan inkább eliszkolnak elõled, vagy nem mutatkoznak nyíltan. Valójában viszont az lehet a háttérben, hogy ezzel korlátozták az adott területen begyûjthetõ tapasztalati pontok számát, és ösztönöznek arra, hogy más területeket is bejárj.
Tehát összességében a válasz igen, lesz olyan rész, amikor majd nyugodtan sétálhatsz a város utcáin, ehhez csak fejlõdnöd kell. A napszakok váltakozása pedig nem a játékbeli órát követi, hanem a küldetés elõrehaladtát. Ha a késõbbiekben visszatérsz a városba (néhányszor muszáj lesz), akkor majd nappal is megcsodálhatod a települést.
Ha nagyon zavar, akkor menj a beállítások menübe, és ott találhatsz kétféle csúszkát a nehézségi szintet illetõen. Egyik azt jelenti, hogy milyen nehéz legyõzni az ellenfeleket (ezt célszerû a legnehezebbre állítani), a másik pedig a generált lények számát és a megjelenés gyakoriságát jelöli. Ezt pedig a normálról lejjebb állítva elérheted a kívánt hatást. De ebben az esetben számolnod kell azzal, hogy mivel kevesebb lénnyel találkozol majd utad során, így lassabban is fogsz fejlõdni az átlagosnál (kevesebb Xp-t gyûjtesz egyazon helyen). No meg kooperatív játékban sem hátrány a sok ellenfél.