A Citroën által kifejlesztett rugózási rendszer, amely nagynyomású semleges gázt használ rugózó közegként. Az egyszerû légrugókkal ellentétben itt a kerekek mozgását nem mechanikus kapcsolat, hanem folyadék közvetíti.
Azonban azok mégsem tudnak keveredni, mivel a két közeget membrán választja el egymástól. Az így felépített rugóstagoknál nincs szükség különálló lengéscsillapítóra, ezt a funkciót a hidraulikaolaj útjába iktatott fojtás látja el.
A rendszer elõnye, hogy a szintszabályzást egyszerûen képes megoldani, kicsi a helyigénye és a hidraulikus rendszer más rásegítõknél is alkalmazható.
Hátránya viszont, hogy hidraulikus szivattyúra, nyomástárolóra, bonyolult nagynyomású hidraulikus rendszer kiépítésére van szüksége, s mindemellett még tetemes teljesítményt von el.
A rugózást az is befolyásolja, hogy a rendszernek viszonylag nagy a kezdeti ellenállása, így kisebb útegyenetlenségeken zötyögõsebbnek tûnik a rugózás. A hidropneumatikus rugóstagok karakterisztikája függ a terheléstõl.
Az olajutántöltés ugyanúgy mûködik mint a motorolajnál,azzal kevesen mennek szerelõhõz.
A gáz szinte sosem ereszt,mivel a gömbökbõl nem tud kijutni.