Az nem a játék hibája, ha a játékos szerencsétlenkedik.
Egy körökre osztott harcstílusú játék alapvetően nem a folyamatosan zajló harcról szól, de bármennyire hihetetlen, be lehet úgy állítani a taktikai menüt, hogy azt elfogadhatóan képesek legyenek használni a karakterek, ami nem azt jelenti, hogy bele sem kell nyúlni a harcokba (pl fagyasztó varázslatokat ne érdemes taktikába berakni a baráti tűz miatt)
A harcok már a táborban elkezdődnek azzal, hogy milyen összetételű a csapat, milyen képességeket tudnak használni, milyen inspirációs bónuszaik vannak, a harcoknál pedig hogyan helyezkednek el.
A respezialization addon semmi mást nem csinál, csak az adott karakternél újra eloszthatóvá teszi a képességpontokat, és minden csapatba felvehető karakternek van több-kevesebb fölösleges helyre elszórt képesség, tulajdonság pontja (egy italt kell meginni, tehát nem automatikusan működik).
12-es szinten meg lehet ölni Flemethet, és a sárkányt is, feltéve, ha erős karakterekből (képesség, felszerelés) áll össze a csapat, és jó a taktika. Nem könnyű, de nem lehetetlen, nem Flemeth a legerősebb ellenség, de még csak nem is a fődémon lesz az...
Ez a játék úgy készült, hogy lehetnek (és vannak ) harcok, amit vissza kell tölteni, mert egy rossz döntés miatt elbukott az egész csapat, de ugyanaz a harc jó taktikával nyerhető.