. A Dragon Age a Baldur's Gate "spirituális örököse", ám közvetlenül semmi köze a Baldur's Gate-hez.
. A játék világának lakói: elf-, törp- és félszerzet-szerû lények, valamint egy közelebbröl meg nem nevezett, de gyíkszerü, szarvakkal felruházott teremtmény (amolyan félsárkány ;-) )
. Karakter kasztok: a különféle fantasy-kból jól ismert archetípusok: harcos, varázsló, pap stb.
. Háttér: a játék abban a korszakban játszódik, amikor a sárkányok urolkodtak a Dragon Age univerzumában. Nagy hangsúlyt fektetnek a világ történelmi/kultúrális hátterének megalkotására.
. A Dragon Age nem fog D&D vagy D20 szabályrendszert használni (értsd a srácok saját szabályrendszert fejlesztenek)
. Toborozhatunk hencsment
. Igyekeznek minden fontosabb NPC-nek kidolgozott személyiséget adni
. A NWN-nél megszokott multipléjer és közösségi támogatást vérhatjuk (szóval talán lesz pályaszerkesztö a játékhoz...)