Egészen ifjú olvasóink talán nem is emlékeznek a kanadai, szép emlékû Sir-Tech kultikus TBS-ére, pedig 2002 szeptemberi számunk teljes játéka volt. A stuff hatalmas rajongótábort toborzott, de sajnos a fejlesztõcsapat „halálával” úgy tûnt, lassan belepi a feledés nosztalgikus leple (képzavarért elnézést). Most azonban talán mégiscsak feltámad - „Oroszországból, szeretettel”.
A bevezetõ gondolatmenetét folytatva, egy kis emlékeztetõ. A Jagged Alliance egy X-COM-hoz (és a Fallouthoz) hasonló játék volt, azaz körökre osztott stratégia, melyben zsoldosokból összeválogatott csapattal kellett különféle harci feladatokat megoldanunk. Az egyik nagy truvája az volt, hogy embereink mindegyike önálló személyiséggel rendelkezett, az eseményeket kommentálták, egymásnak beszólogattak, ami egészen sajátos ízt adott a címnek. Minden hibája ellenére okos és ügyes munka volt, és hatalmas rajongótábor alakult ki körülötte, mely kultuszcímmé emelte a stuffot. Kiadása után nem sokkal a Sir-Tech bezárta kapuit, ám elõtte még 2002 júniusában eladta a JA-franchise jogait a Strategy Firstnek. Aztán néma csend...
Ma oly sok találgatás és szóbeszéd után végre megtört a hallgatás, és az Akella bejelentette, egyelõre ékes orosz nyelven a játék új, harmadik részét. A „fehér farkas” és a Strategy First közösen gondozza a címet, a fejlesztõ az F3games. Ha valaki nem ismerné õket, nem az õ hibája, ugyanis a moszkvai stúdió még újszülött, idén alakult, 90%-ban a G5 Software (The Stalin Subway /FPS/, The Day After /Blitzkrieg-motorú stratégia/) volt munkásaiból, de van pár Akella, Orion, Nival arc is köztük, és jelenleg hivatalos weboldalukon 3D-s grafikusokat és animátorokat keresnek.
A fõbb tudnivalók (némelyike persze visszaköszön a franchise korábbi részeibõl):
Rugalmas küldetésszerkezet, melyben a sztori alapját jelentõ konfliktus öt résztvevõje közül négy dolgába beleszólhatunk.
Több mint 20 nem lineáris misszió, különbözõ idõjárási viszonyok között és napszakokban.
A taktikai döntésekben szabad kezet kapunk, ide tartozik az is, hogy mi döntünk, hogy az arzenálból melyeket választjuk a küldetéshez.
Valós sebzési modell, azaz lehet fejet, végtagot célozni/lõni (ez is megvolt korábban).
Természetesen a bevetésre induló csapat hat zsoldosát ismét egy nagy, nemzetközi „kupacból” válogathatjuk össze, ezek egy része régi ismerõsünk az 1. és 2. részbõl, mindegyiknek saját története, személyisége, taktikai fegyvertára van.
Teljesen új 3D-s motor.
Nos, egyelõre ennyi a publikus információ, természetesen nyomon követjük a fejleményeket, hiszen szívünknek kedves címrõl van szó.