SWG skillrendszer, már egyszer irtam ide egy kis szösszenetet, de bõvebben:
Kezdésnek kiválaszthatsz egy kezdõszakmát. Ez lehet lövész, verekedõ, crafter, szórakoztató, medikus, felderítõ. Ezek egy-egy skill-fával kezdenek. Mindegyik kasztnak megvan a maga skill fája, azonban egyik karakter sincs hozzáláncolva egyikhez sem, akármikor leadhatja ezt és felvehet egy másikat, söt egyszerre többet is. Ezek a skill fák mindegyike magába foglal egy kezdõ skillt, az ún. Novice skillt. Ezt kell megtanulni egy NPC-tõl, hogy elindulhass azon az úton, hogy azt a szakmát kitanuld. Ha megvan a novice skill, ezután a skill-fa négy felé ágazik, mindegyik ág a skill-fa egy-egy külön aspektusát jellemzi (pl a szórakoztató skill-fa négy ága: image-design, tánc, zene, és szórakoztatók gyógyítása (mennyire hatásos a produkció)). Ezeken az ágakon 4-4 skill van, mindegyike külön szintet jelez az adott ágon belül. Ha mind a négy ágat maxra vitted, akkor lehetõséged van a megfelelõ fajtájú XP ellenében kitanulni a szakmát mester fokon, ami a fákon belül az utolsó skill, az ún. Master skill. A master skill az entertainereknél például új hangszereket, dallamokat és tánclépéseket tesz lehetõvé. Azért mondtam, hogy a megfelelõ XP ellenében, mert rengeteg fajta XP van. Van zenész XP, vagy pisztoly XP, vagy exploration XP és még kismillió fajta. Mindegyiket akkor kapod ha amegfelelõ skillt gakorolod. Pl. tánc XP-t csak akkor kapsz, ha táncolsz. A megfelelõ mennyiségû tánc XP megszerzése után tréningelheted is a következõ szintet a tánc ágon.
Ha elértél a megfelelõ skill-fák megfelelõ ágain megfelelõ szintet, akkor lehetõséged van ún elit szakmákat felvenni, amik tovább specializálják a meglévõ szakmádat. Ilyen például az, hogy entertainerek továbbképezhetik magukat zenésznek, táncosnak, image-designernek, illetve a lövészek továbbléphetnek pisztoly-, karabély- vagy puska specialistának, csempésznek, esetleg fejvadásznak. Sokszor elõfordul, hogy egy-egy elit szakmához több kezdõ skill fa kisebb-nagyobb ismerete is szükséges (pl a fejvadászhoz kell a lövész Master skillje és a felderítõ egyik ága). Illetve még van, hogy a crafter specializálhatja magát, és így lehet belõle építész, droid-mérnök, fegyverkészítõ, páncélkovács (képletesen kovács :D), kereskedõ, szabó, vagy séf. Persze rengeteg elit szakma van. Van még doktor, harci-medic, génsebész, állatszelidítõ, szakaszvezetõ, commando, stb, stb. Azonban nagyon meg kell gondolni, hogy melyik skillt is veszed meg mivel összesen van minden játékosnak 250 skill-pontja, ami folyamatosan csökken minden skill felvételekor. Van amelyik skill drágább, van amelyik olcsóbb. Még rátesz egy lapáttal, hogy a novice skilleken kívül minden skillt meg tud tanítani egy másik játékos is neked, ami elõsegíti, hogy ne csak NPC-interakcióból álljon egy game, hanem a többi játékossal lépj kapcsolatba. Ha te tanítasz valakit egy skill-re akkor ún. apprentice XP-t kapsz, és ezt kell felhasználni arra, hogy megszerezd a skill-fák master fokozatát (mivel egy egy fán belül több fajta XP-t is kell szerezni, egyszerûbb egy külön XP fajtát bevezetni). Ez az apprentice XP még felhasználható a Politikus szakma tanulására, amiely szakma tulajdonképpen csak azoknak kell, akik a többi játékos által alapított városokat akarják igazgatni.
Ha kicsit bonyolultnak érezted a beszámolómat, akkor látogass el ide. Ez egy web alapú karakter-tervetõ az SWG-hez. Itt szokása a legtöbb játékosnak elõre megtervezni, hogy mit is akar kezdeni a karakterével. Az egész oldal a játékból kifényképezett elemekböl lett összetákolva, szóval pont úgy csinálhatsz itt karaktert, ahogy azt a játékban tennéd, kivéve persze azt a részét, ahhol a karakter küllemét kellett megalkotni, ami szintén mérföldkõ az egész CRPG töténelemben.