Tegyük hozzá, hogy egyedül a Larian jelezte évek óta a Hasbro felé (a DOS 1. része után), hogy megcsinálná a BG3-at. A Hasbro nemet mondott. Aztán jött a DOS 1 sikere, majd a DOS 2. bejelentése és első gameplay reveal, és ekkor hívta fel Winklét a Stewart a DnD-től, hogy akkor mit is csinálnátok pontosan? Felvázolta, és aztán elvitte a terveket a Hasbro elé, azok rábólintottak, hogy tiétek a projekt, pont ez kell nekünk, és látva a DOS1-2, meg is tudjátok vszínűleg csinálni! A DOS 2 megjelenése előtt már elkezdték a BG3 előkészítését, és kétségtelen, hogy a játékmenet nagy része ismerős lesz, de pont ezért választották őket.
Hogy ez nem fog tetszeni az öreg és az elveikhez konokul ragaszkodó egykori játékosoknak? Persze, hogy nem, de valószínűleg számolnak is ezzel. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy valószínűleg 2020-ban már ők a célcsoport, szívesen látják a visszajelzéseiket és a pénzüket, de a BG3 már egy újkori rpg lesz, új megoldásokkal.
Hogy miért kérte fel a Hasbro/WotC mégis a Lariant? Sosem fogjuk megtudni a valódi okot, a PR gépezet nem fogja megmondani. Vagy direkt azt akarta látni viszont a jelenlegi jogtulajdonos, amit a DOS1-2-ben látott, csak BG3 köntösben, vagy egyszerűen nem volt másik kompetens stúdió, aki elvállalta volna. Az Obisidian nem önálló többé és el vannak havazva, Fargóék a Wastelands 3-at hegesztik, stb.
A Hasbro jelenleg 7 projektet fejleszt a következő 5 évre, folyamatosan jönnek majd az új DnD 5e-t használó játékok, talán a régi játékosok is találnak maguknak szórakoztatót köztük.
Egyébként meg most kell jelezni minden fronton a fejlesztőknek, még hátha van idő belerakni változtatni. Alapjaiban nem fogják, nyilván, de apróságokat hátha. Nagyon félkésznek tűnt tegnap a dolog és még idén csak az EA kezdődik, hol van még a vége...