Bizonyos szinten igazad van, h korokre osztott volt csak hat semmi ertelme nem volt leallitaatni a jatekot minden kor vegen. Probaltam anno ahogy detto a dobaskijelzest is csak h lassam ahogy az agyonbuffolt Korgan a 2es Thac0-javal hogyan csapkodja a luftokat Firkraag ellen. Semmit nem adott hozza sem a jatekhoz sem a szukebb ertelembe vett csatahoz. F Tactics meg pont nem jo pelda erre mert az AP alapu volt RTben is, a karid allt mig vissza nem toltodott annyi pont h ismet lohessen vagy futottal vele amikor meg nem volt AP regen. BGben ilyen nem volt, amint lattad h a nyilvesszo animacioja elhagyja a karaktert megszakithattad a tovabbi reszet az animacionak es futhattal is. mindenkinek ugyanolyan sebessege volt fuggetlenul a fajatol es a viselt panceltol, stb. En mindket stilust szeretem mivel mindkettonek megvan az elonye-hatranya. TBben taktikusabbak a dolgok mig RTben lehetett olyanokkal operalni mint a varazslatmegszakitasok kello sebzessel. Arra akartam ravilagitani, h egyik sem kepviseli vitathatatlanul a harci szimulacio csucsat, de szvsz ertheto ha pont a BG kapcsan vkinek fajo pont lehet a TB system.
pont ugyanolyan butasag mint azon rugozni h a DOS1 mekkora truvaj mikor nem ismered a masik oldalt. Mellesleg a szinek, a grafika, a setting talan tulsagosan is DOS-t idezo es valoban nem szerencses (fejlesztokent: mert arra fog asszocialni sok ember es nem a BGre amire amugy szeretned). Persze sztem mindenki erti ettol fuggetlen h a Lariantol nem varhato el, h egy (nekik) uj IPert dobja a sajat engine-jet es stilusat amit raadasul evek ota csiszolgat es amugy semmi baj vele.
#374 "Mint aki még sosem játszott normális szerepjátékkal, úgy követelitek az IP szörnyszülött RT szarságát."
Ja, csak asztalnal mikor 9ik szintukent visszamesz arra a goblin tanyara ahol 2ik szinten keshegyre meno csatat vivtal es az egesz parti taktikazott es a 8 koros csata lement irl masfel ora alatt azt a meselo jo esellyel ugy rendezi le most, h 'dobj tamadot, oke, sebzes, oke, legyaktad ezt is', stb. A p&p es a valodi jatekos, meselo legnagyobb (soha be nem hozhato) elonye a mertektelen szabadsag es alkalmazkodas a szituaciohoz. Ezt nyilvan nem lehet gepen visszahozni es le kell tenni vmi mellett a lantot ami lasd fentebb, nem mindenkinek lesz osztatlan siker.
#378 "Nekem is lement a DOS, tetszett is, de nem a harcai emlékezetesek belőle, hanem a Larian idiotizmusa, ahogy viccet csinál a fanatasy RPG-kből. Lássuk be: elég gáz, hogy ez maradt meg belőle..."
Dumaltuk ezt mar, en eluntam kb a DOS1et jatek 2/3adanal es nekem az maradt meg h allandoan azzal nehezitgettek egy csatat, h direkt allando (kornyezeti) effekteket raktak be ami ofc csak rank hatott, h egy kuldinek egy fajta megoldasa volt, amire a keszitok gondoltak de amugy tok logikus masfajta megkozelitesek meg nem mert csak. en spec ezt is eluntam es egy ido utan mar a fene veszodott a kiserletezessel. Itt ebbol a rovid videobol hala nem ezt lattam, hanem epp ellenkezojet. ha ezt kovetkezetesen vegig is viszik az egesz jatekon akkor en boldog leszek nagyon. egyszersmind az olyanok mint a konstans grease a foldon vagy a "veletlen" az enemy laba elott elhagyott robbano hordo (ugyanakkora barmosag imho mint BGben a hordok aljan levo arany), a 20 centis pocsojabol nemi tuz hatasara keletkezo kodfelho, a fagyaszthato, elektromossa teheto kiomlott ver ami picit aggaszt. (mindegyik igaz, igen de megis mennyi verben kell allni ahhoz h egy jegvarazs hatasara belefagyjon az ember vagy extran megrazza az aram felteve h nem mezitlab van? csak mert DOS1-2ben ezzel lehetett / (magasabb nehezsegen) kellett operalni csatakban.)