A Baldur's Gate jelenlegi állapotával az a legnagyobb bajom, hogy durván bugosak a küldetések. Tegnap két órán keresztül próbáltam eljutni a térképen "Smokepowder Reserve" néven jelölt helyre(NEM összekeverendő a gnóm leányzó rejtekhelyével!!!), de hiába. Sehogy sem találtam. Kínomban visszamentem egy csónakkal a barlangba, majd újra vissza Grimforge-ba és láss csodát, megoldódott egy rakás küldetés! A törmelék robbanóanyag nélkül is eltűnt, a repkedő szem feladat is megoldódott, ráadásul a teljes Grimforge elnéptelenedett! Semmiféle figyelmeztetést nem kaptam arról, hogy amennyiben elmegyek innen, ez fog történni. Kivéve a liftet, ahol egyértelmű volt a szöveg: ha használom, akkor vége a játéknak. Ki érti ezt? Ja, és a gnóm csaszi nem adott semmiféle puskaport, amikor békésen megoldottuk a szitut, csak elhúzott. A szobában sem találtam semmi robbanószert.
A másik hiba az őrjáratos(sárkányos) helyszínen volt, amikor nagy nehezen harc nélkül sikerült megoldanom a konfliktust, az őrjárat elment, én meg hiába kerestem a küldetés tárgyát, nem volt mit átkutatnom, hiszen a kifosztandó hullák elvonultak... Gratulálok! Erről egyébként sokan írnak a fórumokon is, nem értem, erre miért nem figyeltek a készítők?!
Az animációk időnkénti lefagyása(lebegve közlekedő karakterek) már csak hab a tortán.
Játszottam már early access-ekkel, de pl. a Solasta: Crown of the Magister ennél százszor csiszoltabb állapotban került a játékosok elé.