Két és fél millió példány elkelt 2 hónappal a megjelenés előtt. A launch hétvégén 810 ezren is játszottak egyszerre, csak a steamen, más platformot nem is nézek (és nézem kéne mert pl én is GoG-on vettem meg). A legjobban eladott korábbi játékuk, a DOS2 az egymilliós eladási határt a megjelenést követő 2. hónapban érte el. A BG3 a megjelenés előtti 2. hónapban már két és félszer ennyi példányban elkelt. És a DOS2 masszívan nyereséges volt a Lariannak. Nyilván nem kellett DnD licenszt fizetni, de pl. voice acting meg a fejlesztők ugyanúgy pénzbe kerültek és ugyanúgy tele volt vele a játék.
Megint: csak összehasonlításképp, 2015-ben a Witcher 3 nyolc nappal a megjelenés előtt 1 millió példányban kelt el. Ma 50 millió eladott példánynál járnak.
A Hasbro számításai szerint (övék a DnD licensz) a BG3 5-10 évnyi teljes filmbevételnél többet fog csak nekik hozni csak a licenszdíjon és GOTY jelölt lesz idén.
Ehhez adjátok szépen hozzá, hogy a Larian független kiadó, magyarul nem kell osztozkodnia a bevételeken egy kiadóval, cserébe maga finanszírozta a saját játékait.
Mindezt összevetve már most 100%, hogy nyereséges lesz a játék. A kérdés, hogy mennyire lesz nyerséges. Egy fantáziavilágban él az, aki szerint ez nem lesz olyan szinten masszívan nyereséges, hogy én már konkrétan attól félek, hogy ez megárt majd a Lariannak, ahogy a CDPR-nek is megártott a W3 nyeresége. Lásd CP2077 launch.
Steamkommenteket én inkább nem minősítek. Maradjunk meg komolyak.