Ha jól van balanszolva a játék, akkor nem gond, hogy csak lvl 12 a limit. A Solasta is DLC-kel emelte a limitet. Itt is valami ilyesmi várható. Persze moddal megoldható ez is, de az miért jó?
Amugy Sven nyilatkozott ez ügyben:
"Vincke said that he would find it "very hard" to make an adventure that takes players from level 12 to level 20, because in D&D, those levels start awarding players with godlike powers. ...."[Level 12-20] adventures require a different way of doing things, in terms of antagonists you're going to have to deal with, which require a lot of development to do them properly," Vincke said. "Which would make this much more than an expansion in terms of development effort. A lot of D&D adventures are sub-level 12 for precisely that reason. So it sounds like neat, easy expansion material until you start thinking about it and it's not as easy as one would imagine."
Személy szerint nem hinném, hogy lvl12-20 között félisteni szintű erőre tesznek szert a karakterek, arra ott van az Epic szint. Az inkább elképzelhető számomra, hogy a több spell és képesség bonyolította volna a játékot és hosszabbította volna a fejlesztési időt. Persze lehet tévedek.