BOSS-t használok Wrye Bash mellett, Wrye Bash nem váltja ki a BOSS funkcionalitását(söt a programon belül külön gomb van aBOSS futtatására :) ). A Bashed path garantálom neked, hogy müködik, de ha tesztelni szeretnéd, akkor a készített Bashed Patchet TES4Editben megnyitva láthatod, hogy mit csinál. Mivel szerintem egy kicsit félreértjük egymást, leírom, hogy én hogy használom a mod telepítö/karbantartó programokat.
1. Nem .omod formátumú mod letöltése(vagy omod visszaalakítása .zippé) - ez az egyetlen hátránya a Wrye Bash használatának
2. Wrye Bash-ben a modok telepítése(Mod Installers menüpont). Mi ennek az elönye? Minden mod fájljai nyomon vannak követve, ha eltávolítasz egy modot, ami felülírta egy másiknak a fájlait, akkor az eredeti mod fájljait automatikusan visszamásolja a program. Persze az automatikus karbantartás is jó, de ami talán fontosabb, hogy ugyanezen a felületen te kézzel is managelheted a modok fájljait. Sok modhoz elérhetö már vagy BAIN formátumú zip fájl, ami könnyebbé teszi WB-ben a moduláris telepítést, vagy jobb esetben egy BAIN telepítö is(ez rendes kattingtatós telepítöt tesz lehetövé WB-n belül)
3. Ha kell akkor a modok tisztítása(ált. az elöbb linkelt lista alapján), illetve ugyancsak ha szükséges, akkor Merged Patch készítése T4E-ben(általában a Bashed Patch elég)
4. Bashed Patch készítése, és ez olyan modoknál, amik ugyanahhoz a Levelled List-hez adnak dolgokat elengedhetetlen, mivel alapesetben ezek szimplán felülírják egymást(ha nincs kompatibilitási patch, ami azért gyakran elöfordul), a Bashed Patch ezeket a listákat egyesíti... Van ezen felül több elönye is, a Tweaks szekció alatt több játékbeállítás módosítható, amikhez alapesetben egy rakat kis modot kéne letöltened.
5. BOSS futtatása, megnézem hogy kihagytam-e valamelyik modnak a tisztítását, a BOSS által nem ismert modok elrendezgetése(jobbik esetben a mod készítöje írt a readmeben arról, hogy hova is kéne rakni az adott modot, ha nem akkor érzésre).
A TES4Editnek egyébként van egy nagyon hasznos funkciója, ha az ember gyakran távolít el modokat: nem tudom, hogy itt hányan találkoztak azzal, hogy indítás után az Oblivion a Bethesda logónál szimplán kilép: nos ez legtöbbször azt jelzi, hogy van egy olyan mod telepítve, ami egy másik modtól függne(attól, amit eltávolítottunk). TES4Editben betöltve az összes aktív modot(alapértelmezett módban ezt csinálja) a betöltés annál az .esp-nél fog elakadni, ami a problémát okozza :) Tudom hogy nem kapcsolódik szorosan a témához, de ez most eszembe jutott, és hátha valakinek késöbb segíteni fog.