Úgy tûnik van itt némi kavarodás az egyes programok szerepe körül
OMOD: igazán jól csak az OBMM kezeli. Az valóban pontosan nyílvántartja, hogy melyik mod melyik fájljával melyik mod melyik fájlját írta felül és ha leszeded a modot, tudja, hogy melyik fájlt kell helyette visszatenni.
Wrye-Bash: van benne ugyan mod telepítõ rész, de közel sem olyan jó, mint az OBMM. Ezzel együtt ez is nélkülözhetetlen ha sok modot használsz, de nem telepítõként.
BOSS: indítási sorrend beállító. Nem tökéletes, mert a modoknak csak egy részét tartalmazza az adatbázisa, de folyamatosan bõvítik így egyre jobb lesz.
Ha - amennyire lehet - stabil játékot akarsz, akkor a következõk szerint érdemes eljárni (Oblivion, Skyrim, Fallout3-ak esetén):
Felrakod az alapjátékot, kiegészítõket (DLC), gyári patcheket. Ez lesz a kiindulási alap.
Beizzítod az OBMM-et (vagy ami ennek megfelelõ a többiben), felrakod a modokat, amiket használnál. A sorrend majdnem (de nem egészen) mindegy. Ha valamelyik mod egy másikra épül, akkor elõször az alapját kell felrakni, majd az õt kiegészítõ-módosító modot.
A BOSS-szal beállítod a betöltési sorrendet. Ez után általában még kell kézzel is csreberélni a stabilitás miatt, ezt már érdemes a Wrye-Bash-sal megcsinálni. Ez ugyanis mutatja, hogy melyik mod nincs jó helyen. Ha valamelyik modnak a kis négyzetében narancsos-rózsaszínes a háttér, akkor annak a masterei nem abban a sorrendben vannak beállítva, ahogy azokat a modder használta. Ez lehet, hogy nem okoz gondot, de jobb a békesség. Azaz a "masterek" sorrendjét kell módosítani. Ha már minden mod zöld, akkor minden sorrend jó. Ez után jöhet a Bashed pach készítése. Azért nem korábban (és itt jön a válasz az 5. kérdésedre), mert ez úgy dolgozik, hogy az azonos objektumoknál a legutolsó elõfordulás adatait illeszti be, a korábbiaké elvész. Azaz ha egy modban létezõ változásokat mindenképp használni akarsz, akkor azt kell a sor végére tenni még a Bashed Patch elkészítése elõtt.
A 4-es kérdéseder: A leveled list olyan gyûjtõ, amibe belepakoljuk az egyes objektumokat (pl könnyû páncélok) beállítva, hogy milyen szinten melyik és milyen paraméterekkel kerülhet pl egy NPC felszerelései közé) és a program ebbõl választ futás közben az NPC legenerelásakor. vagy a boltos árukészletének létrehozásakor, vagy a barlangban a láda megtöltésekor. Nem konkrét tárgyat rendelnek a ládához vagy az NPC-hez, hanem a LightArmor nevû leveledlist-et, amibõl választ maj. Az egyes modok ezeket a listákat módosítgatják és Bashed Patch nélkül a legutolsó által beleírt tárgyakból lehet majd választani. A Bashed Patch-be viszont belekerül az összes olyan tárgy, amit valamelyik mod hozzáadott. ennek azért hátránya is van, mert ha egy mod pont az ilyen lista szûkítését célozza meg, a Bashed Patch-be bele fog kerülni az is amit a modder nem akart ott tartani. Ezért kell a következõ lépés is:
Ha tényleg biztos akarsz lenni abban, hogy minden azt a tulajdonságot kapta, amit szeretnél (annak a modnak a beállíátsait fogja pl egy fegyver vagy páncél, spell, bármi kapni, amit akarsz), akkor egy TesxEDIT-tet is futtatni kell és szükség esetén a Bashed patch mögé még egy saját javító esp-t is készíteni. megjegyzem: A Bashed Patch helyett jobb a TesxEdit használata. Azzal is össze lehet kombinálni esp-ket és biztosan olyan lesz, amilyet akarsz. Persze ehhez érteni kell az ESP fájlok szerkezetét némileg, mi mit jelent, mi az ami fontos változtatás, mi az, ami figyelmen kívül hagyható. Ha sokféle modot kombinálsz össze, akkor el kell döntened, hogy mely mod lesz a "vezérfonal", annak a nehezítéseit vagy könnyítéseit akarod érvényesítani, és a többi változtatást egyszerûen kihagyod, felülírod. Így lehet olyat is csinálni, hogy egy loot nehezítõ (kevesebb, kisebb értékû cuccot lehet a ládákból kinyerni) mod hatását bizonyos pontokon egy másikkal felülírod és spéci ládákban még az eredetinél is ritkább, drágább, hatásosabb tárgyat teszel. Vagy egy mod emeli a sebzéseket és a páncélok védelmét is (pl Skyrim: Requiem), de neked ez nem tetszik, erõsebb fegyvereket akarsz, de alap páncélvédelemmel (vagy fordítva), akkor a saját patchedbe átemeled az alap játékban használt páncélokat, ezzel felülírva a mod értékeit. A mod többi hatása érvényesülni fog, ami nem tetszik, azt meg kijaítottad. Fontos: soha sem a mod esp-jében módosítunk, minden változtatásra saját esp-t kell készíteni.
megjegyzem: a problémák jórésze elkerülhetõ, ha a Mod Organizert használod az OBMM helyett. Ez nem ír a játék könyvtárába semmit. Minsen modnak saját könyvtárat csinál, ott tárolja. Amikor a modok sorrendjét (nem az esp-két, hanem a modokét!) változtatod, pontosan nyomon tudod követni, hogy melyik mod melyik fájlja "mit ír felül" és õt "mi írja felül". Azért az idézõjel, mert tényleges felülírás nincs, a modok sorrendje a döntõ. Amelyik késõbb van a sorban, az lesz az azonos nevû fájlok közül betöltve. A Mod organizer kezeli az OMOD scriptjeit is, ha a megfelelõ kiegészítõt is ráteszed, rá lehet kérdezni vele a frissítésekre, be tudod mellé állítani a wrye bash-t, BOSS-t TESxEdit-et, nifskope-ot... ezeket a Mod Organizebõl kell indítani. Ez egy "virtuális környezetet" hoz létre a telepített modokkal a belõle indított program számára. Az úgy látja, mintha az egyes modok fájljai ténylegesen a Data könyvtárban lennének. Azok, amelyek modok sorba állításával meghatározott utolsó fájlok. Azaz, ha valamelyik textura, mesh, script, bármi egyéb nem mûködik, semmi mást nem kell tenni, csak a szükséges fájlt tartalmazó modot az Organizerben a sorrendben lejjebbre kell húzni. Ez nem befolyásolja az esm-esp fájlok betöltési sorrendjét, azokat egy másik "ablakban" lehet tologatni. Ez a "sorrend" az egyéb fájlok "felülírási" sorrendjét befolyásolja.