Ez a játék - hasonlóan a többi TES részekhez - nem egyetlen karakterre íródott, de megadja a lehetõséget a játékosnak, hogy egyetlen kaprakterrel végig játsszon minden küldetést, csak akkor tudomásul kell vennie, hogy nem szerepjátékot játszik, hanem akciót...
A Sötét Testvériség, és a Tolvajok Céhe jelenti a sötét oldalt, ráadásul mindkét céh küldetéseihez hasonló adottságok kellenek (lopakodás, íjászat), ez játszható egy karakterrel.
Egy lovag nem szegõdik el bérgyilkosnak, nem lopkod, de az talán nem idegen tõle, hogy a munkájáért elfogad fizetséget (Harcosok Céhe), de talán az õ hivatásához passzol legjobban a "megmentõ" szerepkör (fõküldetés), a Knights of the Nines küldetéssor pedig egyértelmûen a lovagok közé viszi a fõhõst.
A mágusok varázshasználók, de õk lehetnek bugrisok, jólelkûk, segítõkészek, vagy gonoszok.
Nem írtam, hogy nem használj egyetlen modot sem, fõleg a szintezõdés-béli problémát ajánlott kijavítani, de lehetnek akár komolyabb módosítások is a játékban, csak ahogy SaGa utalt rá: tudd mit csinálsz a modokkal, jól mûködnek, kompatibilisek egymással, stb, mert erre neten csak keresztül minimális segítséget kaphatsz.
Karakter generálás rejtelmeibe nem tudom mennyire ástad bele magad (manor-minor skillek, és a szintlépés összefüggése).
A kezdeti szûkös anyagi helyzet leküzdésére van több lehetõség: lopás, munka, kalandozás.
Példák:
Az Aréna bejáratánál lévõ láda mester fokozatú zárral védett, 500 arany van benne...
Harcosok Céhe küldetéseinek teljesítéséért fizet a megbízó.
Alkímiával nagyon sok aranyat lehet szerezni, csak gyûjtögetni kell az alapanyagokat, s megvásárolni a legjobb alkímiai berendezéseket.
Skingrad mellett két hatalmas ültetvény is található (szõlõ, paradicsom), illetve az utak melletti virágokat is lehet szüretelni.
A kalandozás a legveszélyesebb pénzcsinálási lehetõség, fõleg, ha overhaul moddal játszol (márpedig ajánlott), de így van esélyed arra is, hogy egy komoly erõsségû, használható páncélt, fegyvert szerezz.
Wrye bash egy segédprogram, a többit elmondja a google...