gyerekek, végigvittem ezen a nyáron az összes létező bioshock részt + a könyvet is elolvastam :) volt, amelyiket többször is!
leírom azt a sorrendet, ahogy én játszottam őket:
-bioshock 1: itt ami hozzátett a letaglózó élményhez, az rapture "frissessége", az újdonság letaglózó varázsa, a komor, nyomasztó történet (még jobban kiemelve a kontrasztot a zenékkel, a fütyörésző splicerekkel, a vidám little sisterekkel... brrr!) a történetben lévő csavar, amely 2-3. végigjátszásnál már kicsit megkopott, tény, hogy legelőször sokat dobott a dolgon a sztori. az RPG-s elemek nagyszerűek, ezt is dicsőíti, hogy a wrench már-már a legerősebb fegyver lehet a játékban...
a hangulat, a mögöttes filozófia, egyszerűen zseniális. a játék kulcs-gondolata pedig "a man chooses... a slave obeys" végülis rányomja a bélyegét a többszöri végigjátszásra: itt bizony be kell látni, hiába 2 különböző befejezés van, minden végigjátszást ugyan úgy csinálunk végig, mint egy füttyszóra ugró kutya... a játék nem rág a szánkba semmit, innen-onnan HANG-ulatos naplókból ismerjük meg rapture dicsőségét és bukását... (pl. a Mariska Lutz-os mellékszál...hidegráázóós!)
Ha akarod, akkor csak egy szimpla FPS, amelyen végigrongyolsz. szép grafika, ratata, és ennyi.
de a felszín alatt rengeteg lehetőség van... ha ezt választod, akkor bizony nagyon élvezetes dolgod lesz, pl. a környezetet használva fel a túlélésedre (turretek hekkelése, big daddykre ráküldöd a securityt stb) - hibát felróni talán nem is nagyon tudok, nekem ez a játék anno kimaradt, de szerintem a majd 10 éves szintet is mai napig hozza, mind grafika, mind játék ÉLMÉNY terén. Jó persze van mostmár benne olyan dolog így 3. végigjátszásra, amelyen változtatnék, de abban az időben ez nagyon jó lehetett.
9/10
-aztán jött a bioshock: infinite. szimplább játékmenet, elragadóan gyönyörű grafika (és ART! így nagy bötűkkel!), rengeteg szimbólum, elejtett félmondatok, amelyeknek mindegyiknek értelme van, a sztori végig egy sötét erdőben kóvájog, majd a végén kiérsz a tisztásra és... PAFF! rögtön második végigjátszásért kiáltott, és már kvázi a világítótoronynál ellövik a Lutece-ikrek a sztorit, ha figyelünk :D
zseniális karakterek, felkavaró, grandiózus, szerethető "dráma" a két karakter viszonya. mint játék, kicsit vérszegényebb, de 1-2 végigjátszást ő is megért.
-utána jött a könyv. Remélem hogy Billék sztorija még visszaköszön majd a TV/monitor előtt. Volt 1 szál, amit nem értettem: Ez volt a Lamb szál, amit még nem tudtam hova tenni. Ámbár jól jött a Bioshock 2 kezdetén, mert már ismertem hogy ő tulajdonképpen kicsoda. Inkább leíró könyv volt, beleláthattunk hogy hogyan is indult el ez az egész. Sok könyvet olvastam már, ez nem volt olyan olvasmányos, de a történet adott volt, vitt előre, és pár kérdést meg is válaszolt a játékokból.
8/10
-aztán jött a bioshock 2 gyerekek. lehet hogy én a kisebb tábort erősítem, de nekem ez a rész jobban bejött, mint az első! tegnap vittem végig harmadjára (immára hard fokozaton, inkább megölve a kicsiket) de, ez a pörgős játékmenet valami zseniális! oké, rapturet már láttuk, nem is fog annyira ütni mint az első rész de! szerintem pont ezért jobb így többszöri játékra a 2. rész, mert ott (ahogy említettem) sokat dob a legelső játék élménye a jó emlékeken. többszöri játék során már kicsit olajozásért kiált a játék, vannak benne lassabb-mászkálósabb részek Jack kalandjánál, nade a második rész. Rapture rohad, mindenütt szép világító növények, és egy perc nyugtod sincs, a játék kis "megállói" annyira jól van adagolva hogy az valami eszméletlen! kezdjük szép lassan, majd jön az egyre több ellenfél a sűrűjében, jön a katarzis, ott vagy a "gonosz" előtt, aki végig csak megkeserítette a dolgod, hogy újra együtt legyél a kölökkel. erre rájössz, hogy ő is csak ember, akit egy "melee" ütéssel megölsz a picsába. nem is igazi bossok. nincs is főellenfél a végén. ez az egész utazás 3 emberről szól, akik félreértésben, tragédiában, csak egymásra számíthatnak végső soron. szép egy család. Már a főhősünk sztorija sem kutya, ő járt a legszarabbul kvázi - Johnny lejött a mélybe, aztán itt ragadt, kimosták az agyát, bedugták egy bádogba és átírták az emlékein kívül az érzelmeit is, hogy a végén..... fantasztikus élmény volt. Szerintem kezdem majd negyedjére a játékot, immár hard + vita chamberek nélkül. A játék eleje piszok nehéz volt már easy-n is, felkell venni ezt a "nehézsúlyú" játékélményt a bioshock 1 után, de akkor elkap, mint a bivaly. Sajnos ahogy kapod a jobb tonikokat úgy lesz könnyebb a játék (A végén pl. jég + méheken kívül semmit sem használtam, mégis hullottak a nagyobb ellenfelek is, mint a legyek. Bezzeg a legelső Big Sister a nyavajába, folyton leölt :))
Big Daddyként, Rapture másik részét is megismerhettük, plusz egy történetet az emberi kapcsolatokról. Zseniális! Új zenék, új fegyverek, pörgősebb játék. Nincs akkora csattanó a sztoriban, inkább több kissebb blokkból áll a történet, de nagyon szép cserébe.
Spotify-on pedig azóta is az OST pörög (a "Boogie Man" dal gyó, mekkora beteg hangulatú valami volt benne)
10/10
Ennyire még nem kattantam rá semmire. Kis negatívum, hogy az eleje piszok nehéz, de a vége pedig megint csak kiegyensúlyozatlan lesz, a könnyebb mérleg felé billenve. De az átlagot nézve elég kihívás így is, de nem akar szopatni, ha nem akarod. Minden sarkon van vita-chamber, és tényleg nagyon kezdőnek kell lenni FPS berkekben, hogy egyszer is használd easy-n.
Az első résznél szerintem "újrajátszhatóbb", mert itt minden pörög, nem mértek ki semmit időre, nincs "tutorial", lassú vontatott bemutatók az elején (plusz az kicsit félelmetesebb is szerintem) plusz a hekkelés is pörgősebb, egyszerre használod a plasmidokat és a fegyveredet... Nekem ez a rész az abszolút favorit mind közül! De ezeket nem róvom fel az első rész negatívumaként, hisz nyilván akkor, ezekről még nem is álmodoztunk.
Bioshock 2: Minerva's Den: Na ez is jó menet volt, reméltem hogy hosszabb lesz. A végén azért megvolt az őrület :) Gondoltam valamilyen extra csattanóra (én azt tippeltem, hogy a thinkerbe táplálta a felesége emlékeit, és azért kell neki mindenáron). Ezzel vajon lezárták Rapture sztoriját? Tenenbaum kijutott, így gondolom a hugicák is, rapture rohad, esik szétfele... hacsak nem valamilyen előzmény lesz majd, kétlem hogy több részt meg tudna élni a sorozat. Bár, mint tudjuk, rengeteg világítótorony, és város van... :)
8/10, poénos új fegyverek, de kevesebb lehetőség. a sztori sem ütött akkorát, de élvezetes kis plusz volt a meglévő univerzumhoz. nyilván most jöhetne hasonló, hiányzik rapture mint tanyára a villany mostmár :-)
Biohock Infinite: Burial at Sea 1-2:
Nagyon jó volt látni a turbózott motor alatt rapture hogyan ékeskedik. Cohen, a kurva anyját, csúnyább volt még a könyvben leírtaknál is:)) A sztori aprócska volt, inkább itt is az érzelmi "kizökkentésre" mentek rá. Hát, sikerült. Felzaklató volt. Így teljes a kép, rapture felemelkedése és bukása, a Bioshock 1 és 2 között még ki gondolta volna, hogy mindehhez bőven hozzájárult a két sértett családtag...