Azt hiszem a "kérdés" magában foglalja a választ, elég csak elõhozni az olyan klaszzikus címeket, mint az Ico, a Shenmue és a killer7, amely trió nem csak az átlagkonzoljátékok keretén és a sztereotípiákon nyúlnak túl, hanem magán a videójáték fogalmán is.
Természetesen a hatalmas felvevõpiac és a nagy megtérülési lehetõség pont az ilyen egyedi fejlesztéseket nem serkenti hiszen a mass marketet a sorozatok és a tucatjátékok tartják el, azonban lényegesen nagyobb az esély manapság ezen a platformon olyan a sémákba nem illeszkedõ játékot találni, mint, nos, a kissé vergõdõ (de korántsem a halálán lévõ, mint azt egyesek gondolni akarják) PC-s piacon, hiszen a biztos profit mellé be lehet vállalni nullszaldós vagy veszteséges projectet is - lásd ICO, ami ugye belsõs sony divízió terméke, vagy killer7 amelyrõl már a tervezéskor tudta (bevallottan) a Capcom, hogy hatalmas bukta lesz anyagilag, vagy a Shenmue, nos, ami 450 milliós költségvetésével azért mindenképp borzalmasan rizikós vállalkozás volt - nem is jött be, ennek ellenére mégis - SZERINTEM - minden idõk talán legnagyobb mûve.
De mint tudjuk, a teljes egyediségre nincs igény, ezért is jutott oda a Looking Glass oda, ahova, az SS-el, Thief-el és a Deus Ex-el karöltve.