Hello mindenkinek! Tobb mint 20 eve vezetek es szerelek teherautokat, en is Ifan kezdtem... Egyesek velemenyet egyszeruen nem tudom megerteni itt a forumon, neha a dolgok moge kene latni, errol majd kesobb...
Az Ifa egy olyan teherauto, aminek megengedett max. terhelese 5 tonna, ellenben gyakran 10-12 tonna terhet pakoltak/pakolnak rajuk. Mindezt hanyag banasmod mellett, sokszor nemnormalis uzemanyaggal. Ezert van az, hogy a magyarorszagi Ifak tobbsege kormol, meg van tekeredve az alvaza, rohad es okadja a fustot, nempedig azert, mert rossz konstrukcio lenne. Nade mutassatok nekem egy olyan mai teherautot, ami kibirja azt, amit az IFA kibirt es 15-20 vagy 25 ev hasznalat utan nem log ki a bele!
Az OK, hogy mashol szigorubbak a zoldkartyaadas feltetelei, de azt is nezzetek, hogy nyugaton megadjak a vegtisztesseget az oreg autoknak, itt meg ha kioregedett, mehet a roncstelepre, veteran tuti nem lesz belole.
Az Ifakkal epitettek fel az orszagot. Amit kibirtak, az peldaerteku ma is, az 5 tonna hasznos teher helyett mi a tsz-ben rahajtottunk 20-30 marhat a hosszuplatosra, szamoljatok utana... Es meg az is kulon legenda, hogy mennyi cementeszsakot szoktak veluk vinni...
Teny, hogy ma mar nem altalanos szallitasra kell hasznalni oket, de ott lenne a helyuk a muzeumokban vagy restauratoroknal es latnak a gyerekeink, hogy ez volt az IFA! Tobbet erdemelnek, minthogy a roncstelepen vegezzek! Nekem mar sok teherautoval volt dolgom, hat egyik se tokeletes, az Ifa meg egeszen szeretheto volt...