Amire gondolok, az nem általánosítás volt a Totalcar részérõl, hanem egy cikk, amiben konkrétan azt írja az A8-as Audiról (ami azért ugye nem a balkettõ kategória), hogy a motorban nincsenek hengerperselyek, hanem alu az egész blokk, a hengereknél valami speckó felületi ötvözéssel. Ez marha jó egy darabig, de ha elkopik, nem lehet se perselyt cserélni se felfúrni, mert akkor ugrik az ötvözés. Hanem lehet kidobni a blokkot. Szóval ez a baj az új csodadízelekkel: az anyagtechnológia nem elég jó hozzá. Hogy tényleg nem, vagy szándékosan nem, azt nem tudom. Asszem ebben a cikkben írták azt is, hogy hamarosan tele lesznek a piacok néhány éves csilivili, motorgenerálra szoruló dízelautókkal. Nem tudom, mostanában nem voltam piacon, a cikk már viszonylag régi. Akinek van türelme, keresse meg :)