Egy hónappal ezelõtt volt Szlovákiában egy baleset. Tegnap hallottam egy szemtanútól, akibõl majdnem áldozat lett.
A hölgy, aki mesélte, munkából tartott hazafelé egy Feliciában (arrafelé vaslahogy mindenkinek Skodája van :-) ), nem sietett, ezért tartotta a hatvanat. Abban az idõszakban mindenki igyekszik hazafelé, elég zsúfoltak az utak. Egy magyar rendszámú BMW-snek nem volt elég a hazainál 10 km/h-val magasabb sebességkorlát, ezért az elõzés reménytelensége mellett villogásba, dudálásba kezdett, miközben a lehetõ legjobban rátapadt a Skodára. Aztán egy jobbkanyarban nem bírta tovább, mivel senki nem jött szembe, felbõgõ motorral kielõzte...
Csak azt felejtette el, hogy az elõzéshez szükséges út legalább kétszeresét kell belátni. A kanyar közepén ért a BMW eleje a Skoda végéhez, a kanyar kivezetõ ívén egymás mellett haladtak, amikor feltûnt a szembejövõ autó. A BMW-s itt követte el második, majdnem végzetes hibáját: fékezés helyett (hiszen az kudarc lett volna, ha a Skodás nyer, és a kudarc nem megengedett egy háborúban) a Skodára rántotta a kormányt, hogy mentse a még menthetõt - miközben a hölgy, látva a veszélyhelyzetet, már az út legszélén haladt. A két autó összeért, a Skoda jobb oldali kerekei az útpadkára futottak, ezen a helyzeten a tapasztalatlan sofõr nem tudott úrrá lenni, ijedtében a fékre taposott. A skoda megcsúszott, és nekivágódott a korlátnak, amely megállította. A BMW-s is megijedhetett a két autó súrlódásának hangjától, mivel az út közepe felé rántotta a kormányt: keresztben állt meg, a szembejövõ féktávolságán belül. Mindez kb. 10 másodperc alatt játszódott le, tehát értelmetlen a "mi lett volna, ha" kérdéseket feszegetni, ezt megfelelõ rutin nélkül nem lehet jobban megoldani.
A Skodában kb. 80.000 korona kár keletkezett, mivel mindkét oldalát alaposan lecsiszolták, szinte minden oldalsó karosszériaelem sérült, a jobb elsõ lámpát pedig a korlát végezte ki. A vezetõnek az ijedtségen kívül semmi baja nem esett - a biztiöv megfogta, mikor a korlátnak csattant. A BMW jobb elejét érte a Tipo, a vezetõ lábtöréssel és enye fejsérüléssel megúszta. A Tipoban hátul utazó kisgyermeket eszméletlen állapotban vitték kórházba, mivel a gondos szülõ megspórolta a gyermekülést, de legaláb annyi esze volt, hogy nem köti be a nyakát a biztiövvel... a vezetõ kisebb sérüléseket szenvedett és egy totálkáros autóval lett gazdagabb.
a biztosítók lojalitására ebben a topicban nem térnék ki, a lényeg annyi, hogy a magyar biztosítók nem igazán aszeretnek fizetni a szlovák balesetek szlovák károsultjainak.
Ezt a történetet azért írtam le, mert a hölgy ezzel a mondattal kezdte (hosszú ideje nem találkoztunk):