Az osztályokba sorolást elsõsorban a DTM és a V8 miatt írtam, mert az ott szereplõ márkák inkább szponzorálják a V8-as erõforrásokat, a különbözõ aero megoldásokat (ez csak DTM), stb. Tehát az osztályozással nem feltétlen a motorokat kellene besorolni, számos más tényezõ is van ezen kívül. Ez csak abban az esetben lenne indokolt, ha az autógyártók nem változtatnak a nézeteiken.
Itt inkább az a baj, hogy a beugrási pénz rengeteg, az autó felkészítése szintén, a privátok pénzjutalma a versenyek után alacsony. Még a felkészített autó alapára sem jön ki belõle, ha minden versenyt megnyeri az évben, ami elég nagy mûvészet lenne. Én úgy vélem, az S-2000-es szabály nagyon-nagy mértékben befolyásolja a dolgokat. A motorteljesítmény az egységes szabály miatt gyakorlatilag azonos, így sokat számít az aerodinamika. Mivel a motorteljesítmény nagyjából azonos volt, és a Leon volt a leggyengébb autó aerodinamikai szempontból, ezért a SEAT okosan váltott TFSI-rõl TDI-re. De azt, hogy melyik autót dobja be egy gyár, az is befolyásolja, hogy mennyi az éves eladása a modellnek, szóval sok a megkötés, és nem feltétlenül éri meg a befektetett pénz.