A gyártók csak akkor fognak belépni, ha van érdekük. Tehát egy gyártó azért nem fog autót futtatni, hogy a 15. helyen autókázzon vele valaki. Nem véletlen az, hogy bizonyos szintén (persze ezt soha senki nem vallja be) egy gyártóra kiírnak egy bajnokságot. s2000 chevy, előtte a TDI leon, most a citroen elyse. Ha megtudja nyerni a bajnokságot örül. Ahogy ez már nem érdeke megy. Nézd csak meg. Chevi megnyerte x-szer a bajnokságot. Jött a váltás TC1-re. Elötte való évben dobbantottak. Ugyan ez a seat esetében kiirtották a TDI-t azóta nincs seat. Most a citroen. Jövőre nem de 1-2 év megy a TC1. Már nem érdekes a WTCC. ez ennyi.
Tehát ha nem lesz érdeke benne egy audinak vagy egy bmw-nek nem fog belépni. Én gyári autónak max 3 gyártót tudok elképzelni. több nem lesz.
A DTM egészen más tészta. Ott van egy szabály rendszer van 3 gyártó az egész mezőnyre. És ezt veheti meg aki azzal akar menni. Ott sem úgy van, hogy gyári mercedes az összes. Csapatok veszik meg és üzemeltetik, mint pl a Zengő. Igen megkap hozzá mindent, de nem Mercedes motorsport vagy tök tudja hogy miként indulnak. És ez nagy difi.
És ugye jön itt még a következő. Tudjuk jól, hogy egy GM, vagy egy PSA vagy egy akármi felölel 4-5 márkát. Tehát nem fogsz olyat látni, hogy egy BMW és egy Mini mondjuk küzd egymás ellen. Vagy egy Audi egy Porsche ellen. Vagy egy Citroen a Peugeot ellen. Vagy ez lesz, vagy az. Nem fogja a saját márkáit versenyeztetni egymás ellen egyik sem.
És mondom még egyszer az embereknek van a forma 1 mert az a huhh autóverseny. Első számú kategória. Aztán utána az tetszik nekik, ami közel áll hozzájuk. Nem véletlenül népszerű ennyire a rally. És ezért volt nagyon népszerű a sima s2000, mert az minimális átalakítású autó. Ha behozzák az űr technikát csökkenni fog a nézettség higgyétek el! És ráadásul majd ugyan az lesz mint a DTM ben, vagy az F1-ben el fognak tűnni a kis különbségek. Majd jönnek a 3 kör alatt kapott 4 secet kategória.
Szerintem rossz irány. Egyszerű autók kellenének. Sok típus, (engedni mint BTCC-ben) hogy helyi autókereskedővel kötött szerződés alapján a csapat döntse el melyik típust választja. Mert így színes. Nem az van, hogy a Citroenek verik fossá a mezőnyt a gyenge chevik küzdenek hátul a közepesen erős lada, és honda meg küzd középen. Vicc és unalom az egész. BTCC ben van 5 márka, és nagyjából 10 pilóta akik esélyesek futam győzelemre. Igaz vannak 32-34 en. Izgalmasabb is mint a wtcc. Persze az is igaz, hogy a pályák is keskeny "gokart" pályák nem ezek a széles halálra bukóterezett "szarok" mint amin a wtcc megy.