1998-ban történelmet írt a BMW, amikor a nürburgringi 24 órás versenyre egy 2.0 literes dízelmotorral felszerelt 3-as limuzint is benevezett. Az autó az addigi legjobb dízelmotoros versenyeredményt elérve megnyerte a futamot.
A siker kulcsa a remek aerodinamika és a jól beállított futómû mellett a dizelmotor kisebb fogyasztása volt, amellett, hogy a nagy nyomaték miatt az autó nem volt lassabb benzines társainál. Elképzelhetõ, hogy ezt szeretné megismételni a BMW a jövõben, miután 2006-ban ismét bemutat egy dízelmotoros versenyautót.
Egyelõre semmilyen információt nem adtak ki az autóról, csak annak hivatalos fotóit, ám a nevébõl sok minden kiderül. A BMW 120d Kundensport, a bajorok 2.0 literes, négyhengeres dízelmotorját kapja és azt, ahogy a WTCC versenyautót, ezt is meg lehet vásárolni a BMW Motorsporttól.
Vélhetõen az autó utcai 163 lóerõs teljesítménye nem maradt érintetlen, hiszen a tuningcégek már a motorvezérlés átírásával 200 lóerõt kínálnak, a gyárnak pedig ennél jóval komolyabb lehetõségei vannak.
Az autó látványa önmagért beszél, egyértelmû, hogy nem egy utcai autót alakítottak versenyautóvá, hanem komplett új modell született. Ezt támasztják alá az erõteljesen kiszélesített sárvédõk, amelyek alatt vélhetõen jócskán kiszélesített futómû lapul.
Nem ez lesz az elsõ dízel versenyautó 1998-óta a BMW-nél, hiszen az utóbbi években a Dakaron feltûnt BMW X5-ösben is dízelmotor dohogott. Nem is akármilyen, a gyár ugyanis ott tesztelte a 3.0 literes, kétturbós motorját.