() A mostanság piacon látott megoldásokhoz képest mi mindenkinél jobban felhízlaljuk, feltápoljuk és számos "lehetetlen" extrával kívánjuk felhõkarcolók feletti szintre emelni a Call of Duty folytatását. Rövidre fogva valahogy így jellemezhetjük az Infinity Ward törekvéseit, legalábbis a PCGAMER legújabb számából elcsípett apró morzsák erre engednek következtetni. Képek erre...
A játék egyik legfontosabb tényezõjét, a scriptelt események sokaságát nyugdíjazzák, sokkal nyitottabbá teszik a küldetéseket. A sokak által kritizált scriptelések számos esetben megmutatták már, hogy kevés ráfordítással életképes végeredményt produkálnak, ellenben a technikailag kifent - de még kifforratlan - megoldásokkal szemben. Ennek ellenére vége szakad a lineáris hentelésnek, elõkaphatjuk a kreativitásunkat és kedvünk szerinti sorrendben szakajthatjuk széjjel az utunkba akadó tigriseket, pontosabban teljesíthetjük a küldetés szempontjából kritikus feladatokat.
A scripthalom helyett AI gondoskodik majd a megfelelõ környezethez illõ magatartásról (pl. a csatamezõn átszökkenõ kisnyuszi ne kapjon elõ AK-t és legyen belõle hirtelen csetnik-nyúl). Amennyiben úgy döntünk, hogy van nálunk elegendõ vállról indítható rakéta, akkor fész2fész megrohanhatjuk az ellent, de a szníki - elõzõ életükben aktívan ninjászkodók - meg is bicskázhatják hátulról a mit sem sejtõ katonákat.
Érdekes újítás, hogy kedvünkre ugrálhatunk a kampányok missziói között, idõrendben. Tehát némi dog's bullocks után máris komrád zsenerálként taposhatjuk el az agresszorokat. Nem kell befejeznünk az adott kampányt, áh, megvan ám a varázsa annak, ha keverjük az amerikaiak kelet-európai hadmûveletét, a brit (Észak-Afrika és Normandia) és az orosz kampánnyal (feltehetõleg lesz még német huncutkodás is, egyelõre azonban erõs boxmeccsek zajlanak az Infinity Ward fejese és a dizájnerek között).
Sajnos a képeken egyelõre nem látható minõségi ugrás, de a Call of Duty 2 teljesen új, ropogós 3D motorral kecsegtet. A grafikusok mindenféle mappolást bevetettek a játék cicomázásának érdekében. Lesz Normal (Alyx), specular (tõzsdei), Bump-spec, és mégsok más mapping. Valós idejû fények, árnyékok és papagájok gondoskodnak az összhatásról.
1943 Tunézia
A Sivatagi Patkányok Észak-Afrika sivatagi városkáiban harcolnak Rommel erõivel szemben. Feladatunk, hogy három elég halálosnak tûnõ 88mm-es tankelhárító löveget az égbe repítsünk. Toujane utcáin lopakodunk társainkkal és néhány brit tankkal egyetemben. Két bajtársunknagyban meséli milyen jó dolga van egyik barátjuknak, hisz mehet haza, igaz a lábai nélkül. A beszélgetést fülsiketitõ robbanás rázza meg, a konvoj hirtelen megáll, mindenki a földre veti magát, illetve a tankok mögé húzódik.
Itt kapcsolódunk be a játékba, három lehetséges feladat közül választhatunk. Elsõként máris a németek ölébe rohanhatunk, hogy a jelenleg is borzalmas tûzharcot kicsit tovább cifrázzuk. Az MG42-esek állandó ugatása és a fejünk fölött sivító töltetek azonban nem tûnnek barátságosnak.
A számítógép által irányított csapattársak ezúttal sokkal aktívabban hentelnek. Ha fedezed õket, elõrenyomulnak, maguk képesek leszedni az ellent és ami a legfontosabb: hangos kiáltásokkal tudatják hol és merre lapulnak (- Német orvlövész a budiban!) a mesterlövészek és egyéb nemkivánatos személyek. Tárcsere közben gyönyörködhetünk a tájban, a hullámzó pálmafákban, láthatjuk, amint a szél hullámokat kelt a kocsiponyván, kilengenek a telefonvezetékek és volumetrikus por száguld az utcák között.
Ahogy említettük, Toujane-t többféleképp megtisztíthatjuk. A szníkiskedõ, elterelõ utat választva fõként közelharcokba keveredünk és egy új mesterlövész módban, szívdobbanásainkat hallva, a szkóppal pásztázva a tájat párbajozhatunk a konkurens lövészekkel. Lélegzetünk visszatartásával pár másodperc erejéig javíthatunk a célzáson (ha jól tudom pont fordítva kéne lennie), ám iparkodnunk kell, mert a fritzek egyre közelebb nyomulnak és pástétomot csinálnak belõlünk.
Lesznek történelem hû ütközetek dögivel. Moszkva védelme, sztálingrádi csata, ezúttal idõjárással megfejelve, iszkiri a német tankok elõl Líbiában, stb.
Csapattársainkat idõvel kitüntetik, meghalnak, elfásulnak, elfogadják õket a többiek és barátságokat kötnek. Száz különféle - ismert színészek által elõadott - dialógus ezer történetet mesél. Lesz alkalmunk T34-es orosz és a brit Crusader tankban, illetve a német Panzerkampfwagen II-ben ücsörögni. Összesen 15 új fegyver vár ránk, köztük a Gewehr mesterlövész puskával. S végezetül a jányok valami egészen egyedivel próbálkoznak D-Day kapcsán.