Nem hajlandóak a pluszmunkára, elvesztették a motivációt, úgy élik az életüket, ahogy nekik tetszik - Japánban felnõtt egy kiábrándult, individualista generáció.
A 2006-os Japánnak igen kevés köze van a második világháború által megtizedelt szigetországhoz, amely hihetetlen teljesítménnyel kilábalt a nyomorból, és a világ második gazdasági nagyhatalmává küzdötte fel magát.
A kilencvenes évek végén bekövetkezett gazdasági válság során azonban felbomlott a társadalmi egység, az emberek kiábrándultabbak lettek.
Míg a hatvanas években az alkalmazottak még azért dolgoztak, hogy meglegyen a középosztály státusszimbólumának számító televízió, ma ugyanez a réteg már könnyedén megvásárolja a legmodernebb berendezéseket, a DVD-lejátszótól a számítógépig.
Miura Atcusi szociológus szerint az új generációba azok a harmincévesek tartoznak, akik jólétben nõttek fel, nincs szükségük semmire, viszont nem rendelkeznek a megfelelõ motivációval. Az ázsiai hagyományokkal ellentétben individuumként, és nem egy csoport tagjaiként határozzák meg magukat.
A kiábrándult korosztály késõn, vagy egyáltalán nem házasodik, ez az egyik oka a népesség csökkenésének.