A suprát gyorsan felejtsük el, hagyjuk a versenyzésre/gyorsulásra való kocsikat, maradjunk az életszerû példáknál.
Nézzük elõször a gyorsulást:Abban igazad van hogy a turbós motor több üzemanyagot eszik gyorsításhoz mint a sima. Csak épp a turbós sokkal könnyebben és gyorsabban éri el a kívánt fordulatot mint a sima (tehát "rövid" ideig eszik többet, míg a szívómotor több ideig zabál, így simán megeszik több üzemanyagot, fõleg ha a sofõr nem figyel a fogyasztásra, folyton padlót nyom hozzá, így az üzemanyag egy része feleslegesen fogy).
Egyenletes sebességgel haladás: a turbós motorok erõsebbek, így ugyanakkora sebességgel való haladáshoz alacsonyabb fordulatszám is elég, vagyis kevesebb üzemanyag. Persze itt is bejátszhat a turbó miatti magasabb fogyasztás, csak még mindig gazdaságosabb a szívónál.
De hogy gyakorlati példát is hozzak (nem volt egyszerû, alig találtam olyan autót amit árulnak szívódízel és turbós motorral is, és még ez se tökéletes), a VW Caddy 2.0 szívódízel 5,3-at eszik 100-on (gyári adatok), az 1.9-es TDI testvére meg 5,1-et. Nem kellene az alig kisebb, de turbós motornak legalább annyit vagy többet ennie mint a simának, ha neked mindeképp igazad van?
Ja bocs így utólag hogy nem a te stílusodban válaszolok, de szeretem értelmes embernek hinni magam.:)