A következõt találtam a Honvédelem.hu sajtószemléjében:
Repülõk UFO-technológiával?
17 HARCKOCSIT LESZ KÉPES SZÁLLÍTANI AZ ÚJFAJTA TEHERSZÁLLÍTÓ
Teherszállítás terén az egyik fõ jövõbeni irányvonal a nagyobb kapacitású repülõk alkalmazása, ám a hatalmas méretû és tömegû terhek szállítására a jelenlegi gépek nem igazán alkalmasak. Ez fontos, megoldásra váró kihívás, de már a jövõ szuperkémgépeit is megálmodták.
A világ legnagyobb repülõgépe, az Antonov An225-ös 250 tonnát képes szállítani, és felszálló tömege elérheti a 600 tonnát. A jövõ szállítógépe a Boeing által megálmodott Pelican ULTRA (Ultra Large TRansport Aircraft). A tervek szerint 100 tonnás lenne a teherbírása, vagyis akár 17 db M1A2 harckocsit is elvihetne egyszerre 580 km távolságra, mégpedig mintegy 420 km/h-s sebességgel. A hatalmas gép képes lenne szárazföld felett is repülni, ekkor hozzávetõlegesen 660 méteres magasságba emelkedne, sebessége így elérheti akár a 700 km/h-t is, de ez a hatótávolságot jelentõsen csökkentené.
A jövõ légierejének gépei közül kétségkívül a legismertebb fekete program az Aurora; mely egy 1985ben napvilágra került költségvetési jelentésre vezethetõ vissza. Az amerikai légierõ tagadta a titkos programot, az Aurora egyfajta kabát lett, amit ráakasztottak egy (?) nagy sebességû (hiperszonikus; vagyis a hang sebességénél legalább ötször gyorsabb), valószínûleg felderítõ/kémrepülõ gépre. Kaliforniában, 1991-ben a földrengésjelzõk által rögzített adatok szerint 20 alfalommal is szokatlan hangrobbanásokat rögzítettek. A geológusok adatainak értelmezése szerint egy, a hangsebesség három-négyszeresével repülõ jármû keltette ezeket, és egészen biztos, hogy nem szeizmikus tevékenységtõl, vagy más, ismert géptál származott.:.
A fekete programok annyira népszerû témájává váltak az összeesküvés-elméletekkel foglalkozóknak, hogy egész sor, talán létezõ géprõl olvashatunk a neten, mint az állítótag nukleáris energiával táplált, UFO-technológiát is használó fekete háromszög, a TR-3B. Ezekkel kapcsolatban azonban sokszor még annyi bizonyíték sincs, mint az Aurora esetén.
*
Mint a kacsázó kõ
A HyperSoar projekt egy hiperszonikus, több feladatra felhasználható repülõ kifejlesztését célozza. A gép hagyományos reptérrõl gázturbinás vagy rakétahajtómûvel szállna fel, majd fokozatosan gyorsulva átváltana a totósugár-hajtómûvére és mintegy 60 km-es magasságba emelkedik, miközben sebessége akár a hangsebesség tízszeresét is elérheti. Ezek után hajtómûvét kikapcsolja, és miközben a sebessége a ritka légkör miatt csak lassan csökken, egyre lejjebb és lejjebb vitorlázik, majd a sûrûbb légrétegek tetejénél (mintegy 35 km-es magasság körül) a hajtómûvét újra begyújtja, és újra felemelkedik 60 km-es magasságba, és felgyorsít. Mindezt annyiszor ismétli meg, ameddig a célzóna közelébe nem ér, vagyis az út nagy részét úgy teszi meg mint a vízfelszínre dobott, kacsázó kõ.