A játékélmény nagyon fontos, de azért ki is kell nézzen valahogy a játék, ezt nem lehet megkerülni. Éppen annyira kell kinézzen, ami annak az adott játéknak megfelel és természetesen nem árt ha néhány features-t is tartalmaz ami szintén alapkövetelmény. Gondolok itt elsosorban a DX9 effektekre vagy a sharedekre...
Az viszont szomorú, hogy minden játékmufajt elháromdésítenek. Mert pl. egy 2D-s Age of Wonders (némi 3D-s beütés van, de ettol még marad a rajzolt grafika), Age of Empire 2, vagy Divine Divinity illetve pl. Civilization III és a többi ezekhez hasonló remek szórakozást nyújt, és tovább is konzerválódik úgymond. Ez utóbbi alatt azt értem, hogy 3-4 évig is fittek maradnak, nem avulnak el, mert rajzoltak. Ott meg nincs olyan, hogy ehh a textúra már nem olyan méretü, meg miért ilyen alacsony a poligonszám. Ilyen problémák nem jönnek elo 2D-s programok esetében.
A doom3 amúgy egy jó gépen (folyamatos 60fps és filterekkel pl. 8XAA/16XAniso) nagyon jó élményt nyújt (tudom mert nálam így fut), de ettol még megmarad egy sima lövöldözos programnak.
A realisztikusság meg nem biztos, hogy nagyon kell, mert a játék pont attól az, mert elvonatkoztat a valóságtól, bár az is igaz, hogy nemrég olvastam egy cikkben, hogy a jelenkor játékai már inkább effelé mennek el, mert az átlagjúzernek nincs annyi ideje, hogy megismerjen egy számára kitalált világot. Szóval akkor azt hiszem meg is válaszoltam a jövore vonatkozó fejlesztoi terveket :) Na majd kiderül...
(Sajna nem tudok életet lehelni a hosszú ö-be, ezért az o maradt helyette, remélem nem okoz nagy gondot az olvasás emiatt...)