Hát, Carmack, Newell, és a többiek nyilatkozataiból nekem nagyon is az jött le, hogy a grafikus motort maguk csinálják, kódolják. A fizikai motort általában más csinálja (itt megintcsak az jött le a nyilatkozazokból, hogy ez is egy ember). Újabb ember, aki az AI-t csinálja, stb. Ezeket mind meg lehet csinálni sz@rul is meg jó is.
Persze egy komoly játékban még sok más, a sebesség/hatékonyság/jólmûködõség szempontjából kevésbé fontos programozási feladat van, és persze ott van még a többi feladat, ami mennyiségileg jóval kiterjedtebb: grafika, scene-k és figura modellek tervezése, stb. stb.
De nem csak ilyen nagy lélegzetû játékok vannak: pl. több olyan hazai csoport van (egyiket-másikat ismerem), ahol egyetlen programozó van, a többiek (néhányan) grafikusok, animátorok, stb. A tippelgetés elõtt talán beszélni kellene ilyen csoportokkal.
Inkább komplex ipari programcsomagoknál szokott ilyen abszolút-mindent-részekre-bontva-szétosztunk feladatmegosztás lenni (fõleg, mert egy ember nem érthet mindenhez, ami itt felmerülhet), mint amit írsz (magam is ilyesformán dolgozom).
A régi C64 használók és kóderek nevében visszautasítom :) az egy emberes kijelentésedet. Egyrészt nem igazán felel meg a valóságnak: még a legelején volt pár olyan, hogy egy ember csinált mindent, de hamar átváltottak csapatmunkára már ott is (általában 1-2 programozó + 1-2-3 grafikus + 1-2 zenész, ez már azért egy kis csapat. És egy relatíve komolyabb játékot nem ritkán 1-2, sõt akár 3 évig is írtak. Másrészt: aki jól ismeri a C64 pályafutását, elejétõl "végéig" [ha van olyan], az jól tudja, milyen nagyszerû és jelentõs dolog volt egyre jobb és jobb (nem csak látványban) játékokat látni, mintha már nem is az a gép lenne alatta, és hogy ez inkább tehetséget és kifinomult hozzáértést(!) - és nem pedig tengersok idõt - igényelt. (Szal az elõbbiek fejlõdését indukálta a dolog, nem csak egy ilyen kapkodó látványra hajtás volt.)
C-ben is lehet viszonylag gyors kódot írni, nem csak ettõl függ a dolog.